naar bed

Hoi,
Mijn dochtertje van bijna 4 1/2 maand gaat 's avonds om 1900uur (of eerder als ze aangeeft moe te zijn) heerlijk naar d'r bedje. Ze krijgt nu om 21.30uur nog een flesje, maar dat komt binnenkort denk ik wel te vervallen. Na dit flesje valt ze als een blok weer in slaap (moet d'r voor dit flesje wakker maken). Ze slaapt al door sinds ze 5 weken is. We maken haar iedere ochtend om 6.15/6.30uur wakker.
Groetjes,
Chris
 
Toen mijn dochter 5 maanden was (nu ruim 4,5 mnd geleden), ging ze rond 20.00 naar bed. Maar dan had ze daarvoor ook nog een slaapje gedaan van 16.00 tot 17.30. Om 23.00 maakten we haar nog een keer wakker voor een laatste borstvoeding.

Succes! Marieke
 
Nova is nu ruim anderhalve maand en gaat 's avonds rond achten naar bed. Soms iets eerder, zelden later. Ik maak haar al niet meer wakker voor een flesje sinds ze negen weken was. Ze sliep direct door tot de volgende ochtend. En dat doet ze nog steeds... Ik maak haar nooit wakker, ze komt vanzelf. Tegenwoordig ligt ze lekker te spelen en wordt ik daar vanzelf wakker van. Ze heeft dan vaak nog geeneens honger. Maak ik een flesje voor d'r, kijkt ze me aan alsof ik niet helemaal goed bij m'n hoofd ben... Mevrouw ligt toch immers lekker te spelen, waarom zou ze tijd hebben voor een fles (domme mama...). De wakker-worden-tijden verschillen wel sterk. Maar meestal tussen zeven en half acht. Soms begint ze al om zes uur te kwebbelen en soms trakteerd ze ons op een uitslaapochtend tot half negen.
Ik heb me dus gewoon aan haar ritme aangepast en blijkbaar werkt dat voor ons allen prima. Ze is in die afgelopen week slechts 1(!) keer wakker geworden, van een vieze luier notabene... Waar koop je zo'n baby zou je haast gaan denken (hihi).
Gewoon luisteren en 'acten' naar het natuurlijke ritme van je kindje, zou ik dus zeggen. Hier werkt dat prima!

Succes!!!
 
hoi iris,

mark gaat om 7.00 uur naar bed krijgt om half elf nog een flesje bv met rijstbloem slaapt door tot half zes krijgt bv en slaapt dan weer verder tot 7.30/8.30. mark is 5 maanden.

groeten mirjam
 
Mijn dochter Floor is bijna 5 maanden. Zij ligt er meestal tussen 20.00 en 20.30 in en slaapt door tot de volgende ochtend 06.30/07.00 uur. Ik heb haar nooit wakker gemaakt voor een late voeding. Ze krijgt nog steeds de borst en regelt het allemaal zelf.
 
Terug
Bovenaan