naar bed?

Hallo,

Mijn zoontje doet nog 3 slaapjes per dag. Ik leg hem nu vaak in de kinderwagen (hij is 17 weken) maar hoe doen jullie dat?
Gaat jullie kleine elke keer echt naar bed (inclusief pyama?) of slaapt die van jullie ook wel in de box of kinderwagen?
 
Ik doe haar soms in de wandelwagen maar probeer haar wel in bedje te leggen. Niet met pyama en al hoor. Wel vaak even de broek uit en dan in de trappelzak of zonder in bed. De broek uit doe ik omdat die vaak niet erg lekker liggen. Zelf slapen in een spijkerbroek vind ik ook niet fijn!
 
's Ochtends na de eerste fles om 7 uur gaat hij terug naar bed tot ongeveer 10.30 uur. Hij is dan nog in z'n pyama. Daarna kleed ik hem aan en slaapt hij overdags in de box. Hij doet veel hazeslaapjes overdags en  ik ga hem niet elke keer in bed  leggen om hem vervolgens 20 min. later er weer uit te halen. Hij slaapt 's nachts door dus hij krijgt voldoende rust. Nou is het wel zo dat het bij mij beneden heel stil dus hij ligt dan wel rustig.

Groetjes,
Rosanne, mama van Quentin (18 weken)
 
Onze zoon is nu ruim 7 maanden en heeft nog steeds 3 slaapjes per dag. Tuurlijk is het afhankelijk van wat je gaat doen maar zijn ochtend slaapje van 10-11 doet hij bijna altijd in bed. zijn middag slaapje na de lunch van 13 - 14/14.30 gaat vaak in bed (soms bij iemand anders in bed) en soms in de wagen, als we wandelen, of in de auto als ik op pad ga. Zijn laatste slaaptje zo rond 17 tot 18 gaat hij ook in bed.
Eigenlijk slaapt hij 85% in zijn bedje en ik heb dat vanaf het begin heel strikt gedaan. Hi is een makkelijke slaper en huilt bijna nooit als hij naar bed gaat, ook s' avonds niet. ik denk dat hij gewoon heel goed weet dat zijn bedje is om in te slapen. Ik ben van mening dat een kind daar het lekkerst rust omdat daar geen ander (tv/radio/andere kinderen etc) prikkels zijn maar dat moet uiteraard iedereen voor zich weten.
 
mijn zoon is nu 9 maanden en doet ngo 2 slaapjes overdag.
de eerste tussen 9 en 10 doet hij meestal bij mij opschoot maar ik ga nu proberen om hem ook in zijn bedje te leggen , en zijn 2e slaapje is van 1 tot 3 en dat is in zijn bed.
Ook mijn zoon vind het geen probleem om in zijn bed t eliggen en dan te gaan slapen ook hij weet maar al te goed dat hij daar hoort te slapen.

gr.sandra
 


Hoi,

Anouk slaapt ook nog 3 keer op een dag tussendoor en ze gaat gewoon naar bed in d'r kleren alleen nu het wat warmer wordt zonder broek. Dat hebben we gelijk vanaf het begin gedaan, want ze slaapt niet als er mensen bij zijn ze houd zich zolang mogelijk wakker. In de box vindt ze het nooit echt leuk dus slapen al helemaal niet en in de wandelwagen sliep ze alleen als die werd gereden, Dus gaat ze gewoon lekker naar bed en je kan dan zelf ook nog ff lekker je gang gaan.

 
Hoi!

Onze zoon Yannick (7 mnd) is volgens mij al om 06.30 uur wakker, maar om 07.30 u hoor ik hem pas.... hij speelt graag in bed met zijn beertje. Lekker vertrouwd. Om een uur of half 10 slaapt hij weer twee uurtjes in zijn bed (nog in pyama). Zijn middagslaapje van 1 tot 3 heeft-ie een truitje aan, broek uit in slaapzak. En 's avonds van 18-19 uur ga ik vaak even met hem op bed liggen. Knuffelen, ff doezelen, gewoon gezellig. Enne...... ik vind ook dat hij zijn echte rust in zijn eigen bedje moet hebben. Ritme en regelmaat zijn naar mijn mening heel belangrijk. Zo weet hij en jij waar je aan toe bent!

Gr. Yvonne
 

Ik legde Noa altijd in bed voor haar middag-tuk, compleet met liedje-voor-het- slapen-gaan. Als ze tussedoor even in slaap viel, was dat vaak in de box. Die box in inmiddels al maanden niet meer in gebruik (Noa is 11 maanden en speelt erg zoet in de huiskamer) en dus slaapt ze 2 keer per dag in haar bedje. 's Morgens een uurtje en 's middags ongeveer 1,5 uur.
 
Terug
Bovenaan