Naar Bed!

Hoi,
Ik heb net de jongste naar bed gebracht, die wilde opblijven vandaag, dat mogen ze in het weekend ook maar de middelste heeft het om 8uur al begeven en de oudste is het weekend bij zijn bio moeder.
De kleine was echt aan het genieten, papa en mama helemaal voor hem alleen dat komt niet vaak voor, hij heeft zelfs nog om 20.30 met mijn samen gegeten, aangezien die laat thuis was vandaag,,haha 2xnasi.
Het naar bed brengen is een vast ritueel hier, maar soms extra gezellig, tanden poetsen(gebruik nu dat liedje dat iemand hier laatst schreef dat op de vader-jacob melodie) en vandaag uitgebreid lachen naar zijn spiegelbeeld terwijl hij zijn haren ging kammen, daarna boven alles kussen, kikker aap enz en dan tot wij beneden zijn in alle talen dag zeggen ciao, aurevoir, gute nacht, hij spreekt dat zo leuk uit!
Geen verhaaltje vandaag, probeer dat wel 3-4x in de week te doen.
Snoepen en tv/gezelschapsspel zijn hier favoriet op die avonden.

Hoe gaat het naar bed brengen bij jullie?? Blijven jullie kids in het weekend ook langer op??
Groetjes MJ

bij ons blijft Quinten ook wel eens langer op.
maar uiterlijk 9 uur ligt hij er wel.
is erg gezellig dan ook.
lekker douchen samen met ons en dan lekker drinken en een chipszakje.feest compleet.
nr bed is ook en vast ritueel hier.
mama kus en dan moet papa hem meestal nr bed brengen.
dan is het voorlezen nadat we de hele kamer door zijn gegaan om toes en speen te zoeken.
dan slaaplied zingen en gaat dan heerlijk slapen.

groetjes lenie

Gezellig dat naar bed brengen. Wij gaan elke avond dan ook met zijn 4-en naar boven en maken er wat gezelligs van.
Bij ons gaan ze elke dag om dezelfde tijd naar bed. Op zaterdag wil het nog wel eens voorkomen dat het een half uurtje later is, maar later ook niet.

Groetjes Danielle

Onze meid gaat elke dag om 20.00 uur naar bed. Ze valt dan echt om van de slaap. Als ze later naar bed gaat is ze over haar slaap heen en dan wordt het niks meer.
Wij hebben ook een vast ritueel. Na de fabeltjeskrant gaan we in bad/douche. Dan nog even naar beneden om wat te drinken en een boekje te lezen. Het is hier boven hartstikke koud, vandaar dat we beneden voorlezen. Dan krijgt papa een kus en wordt er naar de vogel gezwaaid. Dan doen we de slaapzak aan en de tanden poetsen en dan lekker het bed in. Als ze in bed ligt gaat haar muziekdoosje aan en gaat ze lekker slapen.

Groetjes Anne

nathalia gaat ook elke dag om 19.00 uur naar bed.
niet op zaterdagavond wat later, dat komt wel als ze ouder is.
op dit moment heeft nathalia gewoon echt een strak avond ritme nodig.
al is t maar een half uurtje, nathalia slaapt dan minder goed, minder vast en korter!
dus elke dag om 7 uur.
ook hier is t altijd 1 groot feest.
eerst met mama in bad, papa droogt haar af doet haar pyama aan (en wat een lol ze dan altijd hebben samen haha heerlijk om dat vanuit bad te horen :D)
daarna gaan ze beneden wat drinken, dan weer naar boven, tandjes poetsen, dan kom ik ook uit bad, en leggen we samen nathalia op bedje.
nachtlampjes erin, kusje, hou van je, aai over je bol en hup, slapen maar hahaa.
ook dit is weer een spelletje. dan lopen we weg, roept ze neeeee poes in! (nachtlampje)
lopen we weer weg, neeeee koesje (kusje)

gezellige boel altijd, dat naar bed gaan hahaha.
(op de laatste 2 nachten na dan sinds ze in t grote bed slaapt)

liefs, do

Toch een heerlijk moment het naar bed brengen, hier zijn ze nu nog wakker,zitten een nieuwe film te kijken, normaal is 19.30 voor de jongste twee.
Een muziekbeertje heeft de jongste ook nog aan en een lichtshow met beertjes/bloemen/sterren, de middelste heeft een trage discolamp met 3kleuren sinds een week, helemaal geweldig vind ie dat!
Nou ik ga nog ff vlug een kopje koffie pakken en dan ga ik ze in bed gooien,,haha
Groetjes MJ

ik vind het naar bed brengen ook een heerlijk moment van de dag. Mijn vriend en ik doen het om en om.
Rosco wil altijd lekker knuffelen en is vaak al lekker rustig om dat de tijd na avond eten en naar bed gaan echt zijn tijd is. We spelen/zingen/dansen dan met zijn alle (ook kleine elvis doet me haha) Daarna pyama aan tanden poetsen handen/gezicht wassen(of in bad) En dan voorlezen. Rosco kan daar echt geen genoeg van krijgen ik zit lekker onderuit in de grote stoel rosco ligt op schoot en lezen maar. Daarna zeg ik knuffelen? hij daarit zich om en dan krijg ik mijn beloning.. haha
we zingen samen slaap rosco slaap. Ik leg hem in bed en vraag van wie z'n deken is (alle neefjes/nichtje en elvis) neeee zegt die dan. Is de deken van Rosco? JAAAA! nou ga maar lekker liggen en nu lekker slapen tot morgen. Meestal zegt hij dan doeidoei. draait zich om en we horen hem niet meer tot de volgende ochtend.

groetjes Josephine

Leah gaat meestal rond 19.00 uur naar bed. Als ze haar middagslaap heeft overgeslagen zelfs eerder, dan krijgt ze 1 knalrood oortje en dat is het seintje dat ze moe is. Ook in het weekend ligt ze meestal op een normale tijd op bed.
Als we weggaan (naar oma o.i.d.) dan blijft ze gewoon op tot we naar huis gaan (dat kan soms best laat zijn), meestal valt ze dan in de auto wel in slaap. Ik moet eerlijk zeggen dat Leah niet echt jengelig wordt als ze moe is, ze gaat dan eerder als een dolleman lopen (nou ja, dat doet ze van zichzelf toch al, ze loopt nog maar net.....) of gaat heel 'melig' doen...... Tegenwoordig kan ze ook aardig goed 'uitslapen', dat is wel fijn hoor.
Soms, als ze een hele lange middagdut heeft gedaan, dan houden we haar wat langer op, zodat we nog even van haar kunnen genieten als een paar anderen al op bed liggen......

Terug
Bovenaan