naar buik draaien in bed

Eline is morgen 7 maanden, en sinds afgelopen week draait zij in bed (af en toe) op haar buik. Wij denken dat dit gebeurt als ze wakker is, maar soms valt ze dan dus wel op haar buik in slaap.
Woensdag heeft ze een redressiehelmpje gekregen (vanwege een afgeplat hoofdje door haar voorkeurshouding), en die moet ze uiteindelijk 23 uur per dag op. Maar ze mag er niet mee slapen als ze op haar buik slaapt. Reden temeer dus om haar toch op haar rug te laten slapen.

Maar de vraag is: hoe zorgen we ervoor dat ze niet op haar buik draait?
Als jullie tips hebben, lees ik ze graag!

Je hebt 'zijslapers'. Dat zijn een soort kussentje(tis aan 1 stuk) waar je je kindje tussen legt zodat ze op hun zij blijven liggen. Misschien is dat een idee?

Verder een lakentje zo strak mogelijk instoppen maar dat hebben jullie vast al geprobeerd.

Ja, dat is lastig.. Wat zegt het zh daar over? D. krijgt woensdag zijn helmpje, draait nog niet naar zijn buik maar zal niet lang duren denk ik.. Waarom mogen ze dan niet op de buik slapen?

Ik heb eens gehoord van iemand dat ze de trappelzak aan het voeteneinde van het bed instoppen tegen draaien. Ik weet niet of dat helpt maar je.kunt het proberen... Succes!

@sunlover
Toen we vorige week het helmpje gingen ophalen (bij Livit, dus niet bij het ziekenhuis) werd ons gezegd dat ze niet met de helm op hun buik mogen slapen, omdat in het geval van wiegendood niet bewezen kan worden dat het niet door de helm is gekomen. Dus eigenlijk uit voorzorg. Er zijn wel ouders die hun kind met helmpje toch op hun buik laten slapen, maar de leverancier raadt het dus af. Ik ga er eigenlijk vanuit dat ze er in het ziekenhuis net zo over denken.

ik heb wel eens gezien dat er een soort hoes te koop is die kun je om het matras heen doen en die kun je dan het vast maken met klitteband,maar weet niet meer hoe het heet miss kun je het wel zien op de site van prenatal.

Idd niet slapen op de buik met een helmpje, en ook niet in een zij slaper...hebben ze bij ons in het ziekenhuis ook aangegeven. (ze heeft uiteindelijk geen helm, was een twijfel)

wat je kan doen is in een lange slaapzak en deze strak onder het matras doen, dan kunnen ze niet draaien.

elastiek aan de slaap zak en onder het matras door (is ouderwets maar helpt wel)

Vooral omdat je nu natuurlijk nog goede resultaten behaald met het helmpje.

Succes joh...

Terug
Bovenaan