Naar buiten in de kou

<p>Goedemorgen allemaal!</p><p>Ik wandel veel met mijn kleine meisje van 4 maanden, heerlijk! Zij vind het ook fijn, ze valt of in slaap of ligt lekker te kijken en te kletsen. </p><p>Vandaag is het erg koud hier, momenteel vriest het 4 graden. Het zonnetje schijnt wel voor op, ik vind dit fantastisch weer om lekker te gaan wandelen. </p><p>Nu vraag ik me alleen af of het niet te koud is voor mijn dochtertje? Ik pak haar goed in: gewone kleertjes (romper, trui, broek, sokken), dan in zo'n fleece berenpak met voetjes en wantjes eraan, muts op, in de wagen (dus met een kap dus uit de wind) en dan leg ik nog een dekentje over haar heen tot onder haar oksels (ze moet kunnen bewegen met haar armpjes). Dat kan toch wel? of hebben jullie hier andere ideeen over? </p>

Zou ook even aan je kindje voelen (nekje) bij binnenkomst, als dat goed voelt heb je haar goed ingepakt.
Wij doen het zelfde maar dan een voetenzak en jasje ipv het berenpak en deken, komt denk ik wel op hetzelfde neer qua warmte. Al heb je dekens natuurlijk in verschillende warmtes maar ik denk als je kindje het echt te koud had, ze wel zou gaan huilen.
Wij doen rond het vriespunt wel nog handschoentjes aan bij ons kindje, weet niet of die aan het berenpakje zitten? Maar zo niet en ze huilt niet is het vast ook oké.

Thanks voor jullie reacties!
We hebben heerlijk gewandeld, bijna 9 km. Mevrouw heeft het grootste gedeelte lekker liggen tukken en bij thuis komst was ze nog hartstikke warm, inclusief handjes en voetjes. Aan het berenpak zitten inderdaad wantjes die ze niet uit kan doen, ideaal!
Dat in dr nekje checken of ze nog goed warm is is een goeie tip trouwens, ik herinner me die nog van de kraamhulp om te controleren of ze het snachts warm genoeg had.

Hej! 
Wij wonen in Zweden en het is hier de afgelopen maanden niet boven het vriespunt geweest. Ik ga met onze dochter naar buiten ook al is het -18 . Ze ligt dan uiteraard wel dik ingepakt in de kinderwagen en ze heeft het nooit koud. Hier in Scandinavië is het overigens heel normaal dat kindjes buiten slapen in de kinderwagen, ook met deze temperaturen. Onze dochter slaapt ook veel beter daardoor. Dus gewoon lekker gaan!

Terug
Bovenaan