naar buiten

hi allemaal,

ik heb een dochter van zes weken oud, ze weegt denk ik rond de 3500 gr. Moet ik haar met dit weer nog een mutsje op doen. Ik voel regelmatig bij haar in haar nek, maar dat voelt niet koud aan.

nog een vraag: moet ze altijd sokjes aan?

doordat wij nog een tijdje in het ziekenhuis hebben gelegen, heb ik weinig kraamzorg gehad en in de boeken kan ik hierover ook niet veel vinden.

bedankt karin
 
hoi

ik zou echt geen mutsje meer op doen veelste warm. dat is alleen voor de 1ste week.
en sokjes is ook niet nodig waarom het is 30graden buiten.
zorg dat je katoenen kleertjes aan geeft.

groetejs moni
 
Hoi hoi,

Onze zoon Tim is nu zeven weken. Hij weegt wel wat meer dan jullie dochtertje maar ik geef hem met dit weer echt geen mutsje meer op. Hooguit een petje als we zo naar buiten gaan of in de maxicosi in de auto.

Vanochtend al vroeg even gaan wandelen en toen lag hij gewoon met shirtje en kort broekje in de wagen, zonder sokjes en mutsje. Ook geen dekentje of iets dergelijks en hij voelde echt ontzettend warm aan.

Hier binnen is het nu 26 graden en Tim ligt lekker in zijn rompertje in de box en voelt nog steeds goed warm aan. Ik voel gewoon regelmatig aan hem.

Alleen de eerste twee / drie weken kunnen ze hun eigen temperatuur nog niet echt de baas, maar daarna gewoon jezelf als maatstaf houden, dat werkt het beste.
 
Hoi,

Ik zou geen mutsje opdoen met dit weer en ze verder kleden zoals jij gekleed gaat , hou alleen rekening mee dat de zon dan niet op het hoofdje schijnt dan zou misschien een zonnehoedje op kunnen zetten, ik deed mijn zoontje ook nooit geen sokken aan met dit weer ik had ze wel altijd bij samen met een vestje voor als het snel zou afkoelen.

Groetjes Mary jane
 
goedemorgen,

een mutsje gebruik je volgens mij alleen de eerste week. Dat is omdat ze zelf nog niet op temperatuur kunnen blijven. Ik had mijn huisarts ook gevraagd of ik een mutsje moest gebruiken, maar dat was niet nodig.

Groetjes laura
 
Terug
Bovenaan