naar buiten

Goedemorgen allemaal,

Ons zoontje is nu 2,5 week oud en we zijn al 3 keer met hem op pad geweest in de afgelopen week. Twee keer een kwartier gewandeld en gisteren alles bij elkaar een uurtje of zo. Wat me opviel is dat veel mensen een beetje "verbaasd" reageerden. Zo van: Jeetje wat is hij nog klein. Nu ga ik me natuurlijk afvragen of het niet wat te snel is om zo lang met hem naar buiten te gaan. Hoe hebben jullie dat aangepakt? Van de vk mocht hij na een week al naar buiten.

groetjes
 
Zolang het lekker weer is, is het juist lekker voor die kleintjes om buiten te zijn. Mijn dochtertje is in de zomer geboren en na 1 week mocht ik met haar naar buiten. Ze heeft ook vaak buiten in de tuin in de kinderwagen gelegen. Pas alleen maar op met de zon.
 
Onze zoon is nu een half jaar. Hij is dus geboren in november. Na een week zijn wij al met hem naar buiten gegaan. De kraamhulp adviseerde niet naar buiten te gaan als het vochtig weer is verder mag je hem gewoon mee naar buiten nemen.
 
Mijn zoontje is in juli vorig jaar geboren. Het was toen zo warm dat het bij ons binnen nog warmer was dan buiten...wij zijn toen de derde dag al naar buiten gegaan met hem. Hij lag dan ook lekker buiten in de tuin in de kinderwagen.
Heel veel geluk met je zoontje en wandel ze!!
Groetjes Renate
 
Mijn dochtertje is in februari geboren en na twee weken zijn we begonen met naar buiten te gaan (eerst 15 min., darnaa 20 enz.)Ze was een maand toen we een echte uitstapje met de trein hebben gedaan. Nu is ze dus bijna 4 mnd en nog noit ziek (verkouden)/klop,klop/ geweest.
Groetjes,
Asia mv Emilia 13-02-2004
 
3dagen na de bevalling vroeg ik of ik met hem na buiten mocht hij mocht wel alleen ik niet was nog erg zwak (voelde me niet zo) maar was behoorlijkveel bloed verloren maar eigenlijk mocht het toen wel de 5e dag ben ik voor het eerst een rondje wezen lopen. het was toen lekker weer.
 
ja hoor, gewoon doen!
Mijn dochter is begin april geboren en na een week ben ik elke middag een uurtje gaan wandelen in het park. Na twee weken namen we haar al mee voor een middag op het terras of zelfs naar het strand. Die kleintjes vinden het heerlijk buiten! Let alleen op voor de zon en wind en dat je de kleine niet te warm/koud hebt aangekleed.

Overigens herken ik de reacties van omstanders wel! Mijn vriend gaf onze dochter de fles op het terras (toen ze 2 weken was) en toen kreeg hij ook veel afkeurende blikken en opmerkingen als " vroeger deden wij dat niet" lekker zo laten en gewoon doen waar jij en je kleine zin in hebben!
 
Hallo,
Aan ons werd verteld dat wanneer je kleine zichzelf op temperatuur kon houden we naar buiten mochten. We hebben eerst 4 dagen in het ziekenhuis gelegen. Z'n temp bleef daar goed op pijl (temp is daar ook constant). Eenmaal thuis moest hij opnieuw beginnen. Na 5 dagen lukte het en konden we naar buiten (het was ook niet eerder echt lekker weer om naar buiten te gaan). We hebben het toen wel langzaam opgebouwd.
Groetjes
 
Terug
Bovenaan