naar buiten

Hallo collega-moeders en -vaders,

Ik loop al een tijdje over iets na te denken en te piekeren en vroeg mij af hoe het voor jullie is.
Ik heb een pracht van een zoon van 11 weken oud. Hij groeit goed, slaapt goed, eet goed, kortom we hebben niets te klagen. Maar ik voel mij nu en dan zo schuldig.
Ik heb het gevoel dat ik hem moet vermaken op de momenten dat hij wakker is en heb daar niet altijd zin in. Hij kan prima even alleen in de box liggen, kijkt dan guitig om zich heen en heeft er genoeg aan als ik nu en dan zijn muziekmobiel aanzet.
Maar met het steeds mooier wordende weer heb ik het gevoel dat ik hem tekort doen als ik niet elke dag een uurtje met hem buiten ga lopen in het park. Op sommige dagen genieten wij hier allebei erg van, maar op andere dagen heb ik er gewoon niet zo'n zin in. Als ik dan besluit het niet te doen, blijft het aan mij knagen waardoor ik uiteindelijk toch vaak maar even nog naar buiten ga. Stom, he? Herkennen jullie dit? Ik vind buiten zijn gezond voor kinderen (mits ze goed ingepakt zijn), ik merk dat hij dan 's nachts goed slaapt, bovendien kijkt hij heerlijk in het rond buiten. Ik voel mij wel eens een slechte moeder als ik hem dit onthoudt.

Wie of wie heeft deze zelfde rare gedachtekronkel als ik?
Groetjes Peggy
 
Hoi Peggy,
Je bent echt geen slechte moeder hoor als je eens niet met je zoon gaat wandelen!!
Dat zou wat zijn zeg. Het is natuurlijk heel gezond om elke dag naar buiten te gaan.
Maar bij ons lukt dit ook niet altijd. Helaas moet ik zeggen want ik heb er net zoveel
plezier in als hij. Quinten is nu 18.5 maand en hij loopt dus. Ik ga ook weleens gewoon
met hem achterthuis. Is hij ook buiten.
Probeer lekker van je ventje te genieten en lekker naar buiten te gaan als je er zin in
hebt. Je hoeft immers ook geen uur te lopen?
Even naar de winkel oid is toch ook prima?
Laat jezelf niet gek maken door anderen en je eigen gedachten. Je bent toch gek met
hem? Daar gaat het om. En het is leuk om te zien hoe hij steeds meer benul krijgt
van zijn omgeving. De blaadjes aan de bomen, de vogeltjes....
Je zult zien het wordt steeds leuker om met hem naar buiten te gaan.
Groetjes Melanie
 
hoi
Ik probeer er elke dag even met mijn meiden uit te gaan. Bij ons op de hoek lopen wat schaapjes en daar loop ik vaak even heen, broodje mee en ze hebben de grootste pret. Soms is het maar 10 minuten, maar zijn ze toch even buiten geweest.
Mijn oudste dochter is eind februari geboren, en we hadden toen een prachtig voorjaar. Ik zette haar dan 's ochtends lekker met de kinderwagen buiten, was ze toch   buiten en hoefde ik me niet verplicht te voelen om met haar te wandelen. Misschien is dit voor jou ook een idee ?
groetjes
Melanie
 
Hoi! Hoewel je gevoel heel herkenbaar is, zou ik me niet te druk maken hoor. Wat al eerder is geschreven, neem je kindje mee in de wagen voor een kleine boodschap. Of loop een rondje als je er zelf zin in hebt. Want zeg nou zelf, dit is toch ook geen weer om buiten te zijn? Het is hardstikke koud! Als het straks echt voorjaar wordt (dat zal toch wel een keer gaan gebeuren??!!) dan is het pas echt lekker om met je kleintje te gaan wandelen. En - als ze groot genoeg zijn - lekker er op uit met de fiets! Dat is echt genieten!
Groetjes van Simone (mmv Mees en Fien)
 
Hoi!
Ik ben half november bevallen.   Was redelijk zwaar dus in het begin was het voor mij niet mogelijk om met ons dochtertje buiten te gaan.   Toen ik weer beter was, was het constant slecht weer.   Ik heb zelfs een keertje gehad dat ik eindelijk onze oprit af was met de wagen (nadat ik 4 keer weer naar binnen was gegaan omdat ik dacht dat ze het te koud had en haar iedere keer iets anders ging aantrekken, extra dekentje bij enz)... begon het te regenen!  
Begin januari ben ik weer aan het werk gegaan.   Ik heb een eigen zaak en dan kan je je jammer genoeg geen lange bevallingsvakantie permitteren.   Dus nu lukt het ook niet zo heel vaak om te gaan wandelen... kwestie dat het meestal tijdens de week mooi is en in het weekend minder!   Ook ik voel mij daar soms schuldig over hoor.   Gelukkig heb ik een schat van een oppasmoeder die heel vaak met haar buiten gaat en haar in de tuin in het zonnetje zet.   Vindt ze heerlijk!

www.xandrien.rozemuisjes.nl
 
Heb je een tuin?
Wij wel. Als ik geen zin heb om echt naar buiten te gaan, dan gaan we vaak samen even de tuin in. En wat je zegt: ze slapen er zo lekker op.
groetjs
greet
 
Terug
Bovenaan