naar cb geweest

Afgelopen dinsdag met Tijs naar het cb geweest. Hij is nu 17 weken en kreeg dus voor de 3e keer spuiten. Tijs weegt nu 6212 gram en is 62.5 cm lang. Van de spuiten heeft hij deze keer helemaal geen last gehad. De andere 2 keren had hij 's avonds verhoging (37.9) wat 's nachts dan alweer over was, maar nu zelfs geen verhoging. Dus dat was ook wel prettig. Verder vonden ze het verstandig om met Tijs naar een kinderfysiotherapeut te gaan, i.v.m. zijn voorkeurshouding en het toch wat afgeplatte hoofdje aan de rechterkant waardoor het ene oortje verder naar voor staat dan het andere. De fysiotherapeut komt maandag aan huis, ik ben benieuwd wat hij ervan zal zeggen.

De wijkverpleegkundige vertelde mij dat de meeste kindjes als ze 6500-6700 gram wegen ze de laatste fles niet meer lusten. Dan is het tijd om over te stappen op 4 flessen en om rijstebloem te gaan toevoegen. Ik ben benieuwd. Verder raden ze hier aan om in de 6e maand (dus vanaf de 5 maanden) te gaan beginnen met groentehapjes en een week later ook met fuithapjes. Dit om je kindje er alvast aan te laten wennen, want vanaf de 6 maanden hebben ze het echt nodig.

Ik moet er wel bij zeggen dat Tijs nog altijd goed tevreden is met 5 flessen en verder niets. 's avonds moeten we hem wel wakker maken voor de laatste fles, maar hij drinkt hem nog altijd goed leeg. Dus ik ben erg benieuwd wanneer hij hem niet meer leeg gaat drinken, we wachten wel af.

Groetjes,
mama van Tijs

Hallo!
Nou dit is echt toevallig. Mijn zoontje heet ook Tijs en is nu ook 17 weken!!
Hij is op 03-08-2006 geboren. Heel toevallig is mijn sterrebeeld ook Leeuw!

Tijs zit nu sinds 2 weken aan 4 flessen van 210 cc per dag en slaapt lekker door.
Hij krijgt in de laatste fles van 19.00 uur 3 kleine schepjes rijstebloem en dat gaat perfect. Hij slaapt lekker door tot ongeveer 7.00 uur. Dus ik zou het gewoon gaan proberen. Het is echt heerlijk dat je die laatste fles niet meer hoef te geven en je ook weer eens lekker op tijd naar bed kunt gaan.
Ik mocht het vorige keer nog niet doen van het CB maar ik merkte aan Tijs dat hij geen behoefte meer had aan die fles en ik had gelijk. Dus lekker uitgeprobeerd en ik heb er nu plezier van. Anders had ik tot 13 dec. moeten wachten want dan moet ik weer naar het CB.
Succes meid.

Is zeker toevallig! Tijs is geboren op 2 augustus. Dat scheelt dus maar een dag!
Wij hebben niet zo'n moeite met die laatste fles. Die geven we om 22.30 uur. En om 23.00 uur ligt Tijs alweer in zijn bed en slaapt dan door tot 7.00 uur. Dus qua dat betreft heb ik zoiets van: zolang hij zijn fles met zoveel gemak opdrinkt geef ik hem gewoon. Tijs gaat 's avonds om 19.30 uur naar bed en slaapt meestal tot 10.00 uur de volgende dag. Dus dat is wel lekker. De fles van 22.30 en 7.00 uur geven we op onze slaapkamer, kunnen we zelf ook weer meteen ons bedje in daarna.

Terug
Bovenaan