Naar Curacao in juni

<p>Hi dames,</p><p>Vanmorgen zijn we voor het eerst (7+1) bij het ziekenhuis geweest voor een echo, en tadaaaa we krijgen een tweeling!!! Super leuk en welkom na twee jaar hormoon behandelingen.</p><p>Nu is dit natuurlijk fantastisch en kan ik voorlopig niet meer van die roze wolk af komen, maar even reëel gezien gaan we wel in juni naar Curacao.. In Curacao is bekend dat het Zika Virus kan voorkomen. What to do, what to do????</p><p> </p><p>Liefs,</p><p>Daan</p>

Gefeliciteerd!
curacao is fantastisch! Wij wilden ook weer heen, maar nu met 10 weken zwangerschap toch gekozen voor Griekenland.
ik zou het zelf niet doen, je hebt kostbaar bezit mee! Misschien annuleringsverzekering?

Hoi Daan,
Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! 
Ik zou zeker kijken of je je vakantie af kan zeggen/om kan boeken. Het Zika-virus is al veel minder actief dan vorig jaar, maar het is nog steeds aanwezig en dus een risico. Stel dat het je wel gebeurd.. de consequentie is wel echt heftig. 
Hoe klein de kans ook is, zelf zou ik het risico niet nemen. 
Succes met het maken van de keuze.

Gefeliciteerd! En hoe gaat Curaçao ook is, ik zou het risico niet nemen. Wij zijn in september naar Bonaire geweest en er rekening mee gehouden wanneer we eventueel zwanger konden worden. Dit jaar gaan we ook niet buiten Europa weg. 

Gefeliciteerd! En hoe gaat Curaçao ook is, ik zou het risico niet nemen. Wij zijn in september naar Bonaire geweest en er rekening mee gehouden wanneer we eventueel zwanger konden worden. Dit jaar gaan we ook niet buiten Europa weg. 

Gefeliciteerd! Ik ben zelf 10+1 weken en ga over 4 weken naar curacao. Met de verloskundige overlegd en die zag geen probleem, ook op de site van het RIVM geen alarm dus ik ga lekker genieten. Je kunt overal wel iets oplopen. Succes en alvast een fijne vakantie (waar jullie ook heen gaan)

Wauw. Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!

Op de site van de World Health Organisation (WHO) staat iedere keer een actuele update over het Zika-virus. Curacao staat op dit moment als Categorie 2 en het RIVM raadt reizen naar Categorie 1/2 af als je zwanger bent of zwanger wil worden. Persoonlijk zou ik hem dus ook annuleren, ik zou het risico niet durven nemen. 
Om diezelfde reden gaan wij in oktober niet meer naar Ecuador toe. er wordt geadviseerd om een half jaar daarna niet zwanger te raken omdat het Zika virus een half jaar actief kan blijven in het sperma van een man. Een half jaar na oktober vinden wij (ik liever gister dan vandaag, man vind oktober+half jaar een veilige marge) net te lang, dus vandaar dat we een andere bestemming kiezen!

Succes met het vinden van een nieuwe bestemming. Blijft genoeg moois over!

Terug
Bovenaan