Naar de creche...meegevallen of tegen gevallen?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal!
Mijn zoontje van nu 5 maanden gaat sinds 1,5 maand naar de creche voor 1 dag in de week. Toen ik zwanger was leek het me niet echt een probleem, totdat ik hem daadwerkelijk de eerste keer moest gaan brengen...ik zag er zó tegenop!
Maar het viel reuze mee. Jeffrey doet het er prima. Hij drinkt goed, slaapt lekker, speelt en is daar ook erg vrolijk! Ik ben er zo blij om!
Wat zijn jullie ervaringen met de creche?
Groetjes van Bloem

Hoi,
Mijn dochtertje gaat sinds  ong 2 maanden ook voor 1 dag naar het kdv en ik vond het verschrikkelijk!
En dat terwijl ik zelf als babyleidster in de kov werk. Misschien juist wel daardoor; ik weet dus heus wel dat er niet altijd ruimte is om lang met een baby bezig te zijn. En uit ervaring weet ik dat kinderen die maar 1 dag komen, erg veel moeite kunnen hebben met wennen.
Gelukkig ging het de eerste paar keren hardstikke goed. En nu mama wat gewend is, vind dochter-lief het niet zo leuk meer. Maar ja, maar even afwachten, we zien wel hoe het loopt.
Groetjes Sil

Hallo,

mijn zoontje gaat ook sinds 2 maanden 1 dag per week naar het kdv. Gaat prima!! Ik heb tranen met tuiten gehuild toen hij voor het eerst moest gaan. Gelukkig brengt mijn man hem weg en mag ik hem ophalen. Maar, hij heeft het volgens mij prima naar zijn zin. Hij kijkt zijn oogjes uit naar alles wat er gebeurt, hij slaapt en eet goed en hij is hartstikke vrolijk als ik hem ophaal. Ik heb ook echt vertrouwen in de goede zorg van leidsters. En volgens mij, als ie straks wat groter is, is het hartstikke leuk om met de andere kindjes te spelen. Ook doet het kdv allerlei activiteiten met de kids. Hij maakt voet en handafdrukjes, hij gaat mee wandelen, "buiten spelen", en zo wordt er van alles gedaan met alle feest- en verjaardagen.

groetjes
Mie

Ik had de eerste keer ook een jankbui maar de tweede keer ging het al stukken beter.
Teun is nu 3 keer geweest en ik heb er een goed gevoel bij.
Alleen toen hij de eerste keer terug kwam is hij zwaar verkouden geweest en na de laatste keer heeft hij een zware buikgriep te pakken. Deze is hij nog niet te boven,ik loop al de hele week elke dag naar de huisarts om te wegen en als hij morgen nog meer is afgevallen word hij opgenomen. Dat is dus het nadeel maar ja het is goed voor zijn weerstand zeggen ze,maar wel erg zielig zo`n klein zwak mannetje!!
Groetjes Mikkie.

Vilmar gaat sinds 4 weken (3 dagen per week) naar de creche! Van te voren dacht ik dat 't me zeer zwaar zou vallen maar het viel me eigenlijk reuze mee!! Het is er leuk en hij vindt de andere kindjes bere-interessant.

Ik vond het ook fijn om weer te werken (4 dgn pw) en heb volledig vertrouwen in de opvang. Anders zou ik ook niet lekker kunnen werken.

Terug
Bovenaan