Naar de dokter geweest en nu?

A

Anoniem

Guest

Hoi,

De dokter gaf aan dat de eerste stap die ik nu moet zetten is een verloskundige zoeken. Nu vind ik dat best moeilijk. Hoe weet ik bij wie ik moet zijn en waar. Zijn er hier dames woonachtig in Amsterdam?

Aicha.

Heb je kennissen of vriendinnen of van horen zeggen wie een goede verloskundige is ??
En ik zou kijken naar 1tje die ook wel bij jou in de buurt zit, want om nou heel a'dam af te reizen is voor haar ook geen pretje.

Zelf ben ik naar de verloskundige gegaan, die bij me vriendin bij beide kids heeft begeleid en ook de buurvrouw van me moeder, en nog een paar.

Ze zijn niet moeders mooiste en zijn soms wel kort af, maar als ze maar voldoen aan een goede begeleidende bevalling en antwoorden op me vragen hebben.

Ik zou gewoon in je omg. informeren bij mensen met kleine kids.

succes

Hoi alicia, ik woon in Amsterdam, maar het ligt een beetje aan waar je woont om een verloskundige te zoeken. Ik liep altijd bij de verloskundigen van het geboortecentrum in oud-west, en ben daarheel tevreden over. Heeft je huisarts geen suggesties?

Hoi,

In Amsterdam geldt volgens mij dat je via je postcode moet zoeken. Bel anders nog 's naar je huisarts; de assistent(e) kan je wel vertellen welke praktijk er in je buurt zit (raar trouwens dat je niet al iets mee kreeg van je huisarts...) Bij ons hangt de hele muur vol met folders enzo, wellicht weet de assistent daar mee over voor je! Vaak werkt je huisarts ook samen met een consultatieburo, en die kunnen je ook wel doorsturen. Buiten je eigen postcode (of regio)  is geloof ik niet altijd mogelijk, maar wie weet.

Ik heb er een gevonden door in de Gouden Gids zo dicht mogelijk bij m'n
postcode te kijken. Vervolgens heb ik van een paar de website bezocht,
op eentje stond een hoop actule informatie plus ook nog een
voorstelrondje van de verloskindigen zelf. Dat vond ik leuk. Die heb ik
toen gebeld voor een afspraak.

Bijkomend voordeel is dat de praktijk naast het metrostation is, dus ik ben er zo.

C

Mijn nicht is verloskundige en woont in Amsterdam. Zij is echt super! Ze is heel geduldig en echt heel aardig. Als ik in A'dam woonde had ik gewild dat zij mijn vk werd. Als je wilt kan ik je haar gegevens doorsturen.

groetjes,
Wietske

Terug
Bovenaan