Naar de dokter geweest


Hoi meiden

Nou, ik ben vandaag naar de dokter geweest hoor!
Ik zou nog even laten weten wat er gezegd zou worden door hem dus hier komt het...
Ik heb hem verteld van mijn duizelingen maar die komen niet door de hoge bloeddruk, want ik heb volgens hem juist een lage bloeddruk ( 100/60)
Wel vind hij mijn Hb te laag (6.5) en hij denkt dus aan bloedarmoede.
Duizelingen waren normaal in de zwangerschap, vooral als het dus in combinatie is met bloedarmoede en lage bloeddruk.
Toen ik hem vertelde dat ik aan de floradix was geweest ivm lage Hb keek hij heel raar en hij kende dat spul helemaal niet, ik moest maar gewoon aan de staaltabletten gaan..
Hij heeft me verder ook niet verteld wat ik aan de lage bloeddruk moest doen, ja rusten
Ik denk dus toch dat ik maar morgen even de vk bel, donderdag moet ik er weer heen en die kan mij vast wel vertellen wat ik tegen een lage bloeddruk kan doen..
dus nu weet ik eigenlijk nog niks!
In ieder geval bedankt voor de reacties!

Liefs sarah 39w2d zwanger van 1e kindje
 
Hoi Sarah,

Fijn dat je geen hoge bloeddruk heb. Een lage bloeddruk is niet erg alleen soms lastig omdat je duizelig bent. Je kan wat zoutrijke produkten gebruiken zoals bouillon, drop. Volgens mij hoef je geen rust te nemen omdat je een lage bloeddruk heb.
Als je een laag hb kan een arts je staaltabletten voorschrijven. Zelf kun je roosvice ferro, appelstroop, vlees oftewel ijzerhoudende produkten gebruiken. Het beste is ijzerhoudende produkten niet te combineren met melkprodukten.
Hopelijk ga je gauw bevallen, want het schiet nu wel erg op voor je.

Succes groetjes Sanne
 
Hoi Sarah,

Hallo ik ben hier nieuw, heb me net aangemeld.hihi
Ik had bij mijn 1e zwangerschap ook last   van een lage bloeddruk, Hb was altijd goed.
Het kan erg lastig zijn die duizelingen.
Wortelsap van een natuurwinkel is erg goed voor een lage bloeddruk,heb ik ook gedronken. Het is wel erg vies, dat wel. Maar het proberen waard. Een lage bloeddruk is niet slecht voor het kindje, maar wel lastig voor de aanstaande moeder.

Succes ermee

groetjes Will
 
Hoi hoi

Ik heb in het begin ook heel lang een lage bloeddruk gehad. Zelfs zo erg dat ik er vaak bijna van onderuit ging en het me zwart voor de ogen werd. Zoute drop bij je hebben en dextro energie helpen hier tegen. Verder merkte ik dat als ik vaker kleine beetjes at, het beter ging. Maar ook ik moest vaak noodgedwongen rustig aan doen. verdr veel drinken.
Wat het hb gehalte betreft, over die medicatie weet ik niets, maar inderdaad stroop eten.

Suc6 Doortje
 
Terug
Bovenaan