Naar de dokter of niet?

A

Anoniem

Guest
Ik twijfel heel erg. Mijn zoontje heeft vanaf dinsdag al diarree. Zo erg dat het de luier uit loopt. Ik twijfel of ik naar de dokter toe moet gaan of niet.
Wat vinden jullie?

Als het in die tijd niet minder is geworden zou ik in ieder geval even bellen, na 3 dagen zou het wel minder moeten worden lijkt me

groetjes Yvonne

Heb je al gebeld? Hopelijk gaat het nu weer wat beter!
groetjes,
Ruth

Nee, heb nog niet gebeld. Heb wel aan mijn zus (ervaren moeder van drie kids) advies gevraagd. Zij vertelde dat als hij goed eet en drinkt het niet uit maakt. Maar ik moet wel meer drinken aanbieden dan anders.
Ik wacht nog even tot maandag. Is het dan niet beter, dan bel ik even.

als hij maar genoeg drinkt is het opzich niet zo erg
anders even ors in huis halen, kun je gewoon bij de drogist halen, banaan geven!
en als het maandag nog zo is toch bellen
is hij er ook ziek van??

Hi,

Wat mij geleerd is: kijk of je kind voldoende volle plasluiers heeft. Als dat niet het geval meer is, gelijk de arts bellen. Ook in het weekend. Wij hadden een paar weken terug dat onze zoon niet meer goed wilde drinken en ook zijn plasluiers lieten te wensen over. We waren bang voor uitdroging dus op zaterdagavond de huisartsenpost gebeld voor advies. Moesten toch maar even lang komen. Je kunt geen risico nemen met de kleintjes. Uitdroging kan snel gaan. Er was niks aan de hand, maar de dokter vond het niet erg dat we kwamen, hij had alle begrip.

Als je twijfelt: bel de huisartsenpost op, zeg dat je twijfelt maar dat je zo het weekend ook niet door durft. Dan hoor je van de assistente wel wat je moet doen. Maar neem geen enkel risico met je o zo dierbare bezit. En die dokters zitten er tenslotte voor!

Sterkte.

Gr. Tamara.

Terug
Bovenaan