naar de dokter?

Dag mensen,

Ons dochtertje van 7 wkn oud is snot verkouden.
Vanmorgen kwam er een hele groene bulk uit der neus
(sorry voor het vieze).

Huilen kan ze amper nog, ze is hardstikke schoor!
En volgens mij doet het goed pijn ook!
Is er niet iets tegen verkoudheid bij baby's?
Of moet ik ermee naar de dokter??

Ze drinkt der flesje ook steeds slechter, maar toch
lacht ze naar me.......daar in tegen huilt ze wel weer
best wel veel!Voor zover ze dat kan dan!Ze zit niet
lekker in der velletje maar wat is wijsheid?

Misschien iemand een advies?

Bedankt in ieder geval!

Hoi,

Wat zielig!! Als je het niet vertrouwd zou ik altijd even langs de huisarts gaan. Kan nooit geen kwaad. Vooral ook als ze slechter drinkt.

Enkele vraagjes:
Plast ze nog wel goed?
Geef je al iets om haar neusje open te houden, fysiologisch zout druppeltjes bijvoorbeeld?
Hoe is haar temperatuur?

Beterschap voor de kleine en succes voor jou!

Groetjes,

hallo,
Ja helemaal mee eens, even de huisarts bellen en informeren.
Vooral als ze slechter gaat drinken. Je kindje is nog zo klein.
Mijn huisarts zei altijd tegen mij, liever te vaak komen dan niet. Hij zei, kindjes zijn heel belangrijk om in de gate te houden, als de moeder het niet vertrouwd altijd bellen!

Ja ik heb een lieve huisarts maar hij heeft daar zeker wel gelijk in. Ik mocht ook altijd dezelfde dag langskomen als ik iets niet vertrouwde met Tijs.

Succes.
Daan

Bedankt voor de reacties en dat al zo snel!!

Nou der temperatuur is 37.1 die is bij ons altijd heel laag.
Bij mijn familie altijd mijn normale temp is 36.8 dus....
Der temp is goed.

Plassen doet ze nog steeds na elke fles.
Dus dat is ook goed.

En de drogist hiero is dicht wegens verbouwing, en ik
wil nu niet te ver weg met der gaan!Maar morgen is ie
weer open geloof ik dus dan ga ik wel even wat voor der
halen!Het is zo erg om er te horen huilen nu....

Bha kvind er niks aan zo!

Bedankt hoor dames!!

Hoi,

In geval van twijfel gewoon even langs de huisarts gaan. Helaas is er aan verkoudheid weinig te doen en zal de huisarts waarschijnlijk controleren of ze niet is uitgedroogd en eventueel naar haar longen luisteren, je kan ook vragen om haar oren te laten controleren.
Je kan wel gewoon naar buiten met je dochter hoor. Gewoon aankleden en lekker naar buiten. Misschien vindt ze juist een wandeling wel lekker in de wagen.
Verder zou ik zeker neusspray voor baby's halen en vaak sprayen, voordat je het weet slaat het door naar een oorontsteking.
Ik weet niet of je al paracetamol mag geven aan zo'n kleintje. Ook dat kan je aan de huisarts vragen. Een gewone verkoudheid gaat gelukkig na een paar dagen over.
Ik wens je veel sterkte!

Groetjes

Mijn dochtertje van 7 weken was vorige week erg verkouden. Ben naar de huisarts geweest, maar er was op zich niets aan de hand. Hij heeft nog wel geluisterd naar de longen, alles was goed. Ik moest letten op een aantal dingen:
-temp mag niet hoger zijn dan 38 graden
-plasluiers in de gaten houden
-opletten dat ze niet suffig minder alert wordt

Ik heb bij de drogist een zoutoplossing gekocht en zo'n pompje waarmee je snotjes eruit kunt halen.

Ik wil je niet bang maken maar de kleine van mijn vriendin was ook verkouden (4 wk)
Zij had het RS-virus,dat lijkt op verkoudheid en is gevaarlijk voor baby`s omdat ze het slijm nog niet op kunnen hoesten.(ze heeft zelfs 4 dagen in het ziekenhuis gelegen)  Tegen haar hebben ze gezegd: altijd naar de huisarts gaan als ze verkouden zijn zeker tot 3 maanden!!
Het kan zelfs tot een jaar gevaarlijk zijn!
Succes!! Groetjes Mikkie

Terug
Bovenaan