Naar de fysio geweest met Sven

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Afgelopen dinsdag zijn we met Sven bij de fysio geweest omdat de CB arts zijn heupjes nog steeds erg stug vond.
Gelukkig is er medisch niets mis met ons mannetje.
Alleen vond de therapeute dat Sven erg voorzichtig is met alles en daardoor niet veel durft op het gebied van lopen en kruipen en zo. Zo kan hij bijvoorbeeld zichzelf wel optrekken aan de salontafel alleen kan hij dan niet meer terug. Hij durft niet te gaan zitten.
En wij zijn daarin dus veel te beschermend vindt zij want wij pakken hem dan weer snel op als hij gaat huilen. En dat moeten we eigenlijk dus niet meer doen.
We mogen een paar keer terugkomen zodat zij ons handreikingen kan geven om Sven te stimuleren.
Al met al zijn we weer gerustgesteld en ik hoop dat ons mannetje snel 'het licht'  zal zien waardoor hij weer verder gaat met ontwikkelen.

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Hoi Maike,

Mijn dochter heeft heel lang fysio gehad omdat ze op haar tenen loopt (de oorzaak is een lang verhaal). Ze vond het altijd geweldig. Ze had niet door dat ze aan het oefenen was, voor haar was het één groot spel.
Morgen komt diezelfde fysiotherapeut weer hier in huis, maar nu voor Bas. Bij Bas zit het wel goed met zijn grove motoriek (lopen, klimmen en rennen), maar zijn fijne motoriek blijft achter. Hij doet nog geen pincetgrip bijvoorbeeld. Ik ben weer benieuwd wat ze allemaal uit de kast gaan halen om dat te trainen.
De fysio komt hier trouwens voor kindjes die jonger zijn dan twee jaar, gewoon thuis. Ze vinden de praktijk een te 'onveilige' plek voor kinderen.

Ik hoop dat het voor Sven net zo veel vooruitgang zal geven als het voor onze Eva heeft gedaan.

Groetjes, Karin

Hoi Maike,

Fijn dat er medisch niets mis is met Sven! En Feline doet nu af en toe 2 stapjes (vooral overstappen) en verder is ze ook heel erg bang om te gaan lopen.
Sommige kindjes zijn gewoon wat langzamer, maar het komt vanzelf. Een nichtje van mijn man liep pas met 2 jaar en ze kan echt heel goed lopen hoor (is nu 22 jaar)

groetjes Maris

Hoi,

ik denk weleens dat wij bij onze oudste ook veel te beschermend zijn geweest en hij daar heel lang erg onzeker door is geweest. Met de tweede was het al minder en Stijn laten we vaak maar gaan. Alleen als hij echt iets onderneemt wat gevaarlijk is dan corrigeren we hem. Stijn eet dus ook wel eens zand en klautert al sinds hij kon kruipen zelf de trap op (wij houden hem dan wel vast) en dat gaat nu watervlug.

Groetjes van Marloes

Terug
Bovenaan