Naar de fysio geweest...

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Ik ben vandaag dus naar de fysio geweest, en wat blijkt?? Mijn spieren in mijn onderrug zitten verkleefd, en alles zit harstikke vast! Ze vond het goed dat ik gauw aan de bel getrokken had, maar vond het idd wel erg vroeg voor deze klachten. Echt veel heeft ze neit gedaan vandaag, das maandag pas. Ze heeft me oefeningen laten zien, die ik tot dan iig thuis zelf kan doen. En dan met name sochtends, want dan ben je het stijfst.
Ook zei ze dat ik (als het enigzins mogelijk is) het rustiger aan moet doen. En stress zoveel mogelijk proberen te vermijden. Want onze rug en nek zijn het vatbaarst daar voor. Wist ik niet, wist jij/jullie het???
Ik voel de oefeningen van vanmiddag wel hoor, en dan niet in de goede zin van het woord, haha! Maar mss is dat alleen maar een goed teken?? Nou ja... We zullen het wel zien
Ook denkt ze dat ik tot de bevalling bij de fysio zal lopen (klachten vroeg in de zw) en omdat het alleen nog maar zwaarder wordt  En volgens mij krijg ik maar 12 behandelingen vergoedt door het CZ. Maar goed... Dat is van latere zorg.
Ik moet lekker in bad gaan (moet ik naar mijn ouders) of anders de douchestraal op de pijnlijke plekken zetten. Een kruik wilt ook nog weleens helpen zei ze.
Vannacht sliep ik weer pas rond 2.00  Ik had echt pijn in mn onderrug en dat straalde door naar mn linkerbeen, heel mn been dan. Ze zei ook dat ze duidelijk kon voelen dat het links het ergste is. Voor de zekerheid gaat ze er een bekkefysiotherapeut erbij halen.

Nou, jullie zijn weer op de hoogte

Liefs Debby.

He debby

echt vervelend dat je al zo vroeg in de zwangerschap rugklachten hebt, maar je bent in goede handen bij de fysio en met goede oefeningen kom je een heel eind.
En inderdaad een lekkere warme kruik doet echt wonderen. Heerlijk voor je spieren. Heb veel last van groeipijnen gehad toen ik jong was en dit hielp goed.

Hoe gaat het verder met je, krijg je al een buikje??

Veel succes met je rug en inderdaad doe het echt rustig aan al is het moeilijk met een klein dreumesje die zijn aandacht vraagt. Maar jij en je kleine uk in de buik zijn ook belangrijk!!!

Liefs

Hoi Debby,

Tjongejonge rot hoor dat je zo'n last hebt. en dat inderdaad al aan het begin van de zwangerschap! Hopelijk helpt de fysio goed!
Heb je trouwens een douchekop met harde straal? Heb ik gebruikt om de weeen op te vangen, voelde erg goed!

groetjes Maris

Hoi hoi,

ja, gister heb ik ook lekker onder de douche gestaan, en dat heeft me wel een beetje goed gedaan hoor. En ja Maris, wij hebben ook een harde straal
Naomi, ja ik begin al een aardig buikje te krijgen hoor!! Vind ik echt super!! Ik hoop dat ik deze naar voor ga dragen, Dylano droeg ik in de rondte, met als gevolg dat je het pas erg laat zag  Vond ik niet zo leuk maar het was nou eenmaal niet anders.

Liefs Debby.

hallo debby,
ik had bij mijn zwangerschap rond de 5 maanden al last van rugpijn. en zo erg dat ik niet meer normaal op een stoel kon zitten. nou heeft voor mij zwangerschap zwemmen heel erg geholpen na een paar weken had ik bijna geen last meer.
misschien is het een idee???
groetjes

quote: famke1980 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('23-05-2008 11:19:40'));

hallo debby,
ik had bij mijn zwangerschap rond de 5 maanden al last van rugpijn. en zo erg dat ik niet meer normaal op een stoel kon zitten. nou heeft voor mij zwangerschap zwemmen heel erg geholpen na een paar weken had ik bijna geen last meer.
misschien is het een idee???
groetjes

Zwangerschapzwemmen???? Nou dat heb ik dus ook geprobeerd, mooi niet dus de fysio had me al gewaarschuwd normale schoolslag lukte niet ( nog steeds niet trouwens ) en rug en borstcrauwl moet je echt al redelijk kunnen want als dat niet zo is is het voor je onderrug een veel te zware belasting. Voor mij werkte het iig niet. Maar Debby je zit toch al op babyzwemmen gewoon in het water zijn is wel erg lekker.

Gr Patricia

Terug
Bovenaan