Naar de fysio

A

Anoniem

Guest
Hi,

Helaas liep de pijn in mijn bekken een beetje de spuigaten uit. Ik kan niet veel verder dan 10 meter lopen zonder veel pijn. Op aanraden van de verloskundige ben ik vandaag dus toch maar naar de fysiotherapeut geweest.

Misschien zijn er meer van jullie met deze klachten, dus als je het interessant vindt wat dan besproken wordt...

- ze heeft me uitgelegd waar de bekkenpijn vandaan komt (vooral overbelasting van de banden die het verwijdende bekken ondersteunen
- ze heeft me verteld dat het vooral belangrijk is om met je schouders recht boven je bekken te bijven (dus bijvoorbeeld geen vaatwasser leegruimen, schuin boven je iets uit een kastje halen, maar er recht voor gaan staan e.d.)
- ze heeft me wat manieren geleerd om goed in en uit bed te stappen en me om te draaien
- ze heeft me wat oefeningen gegeven om mijn bekken te ontspannen
- ik moet met een formuliertje uitrekenen hoeveel minuten ik mijn bekken kan belasten en dan niet méér doen en 20 minuten liggen na deze periode
- ze heeft me aangeraden om niet 4, maar 6 weken voor de uitgerekende datum te stoppen met werken omdat het steeds zwaarder gaat worden en je niet teveel moet gaan belasten
- in de eerste week na de bevalling zoveel mogelijk in bed blijven en vooral niet traplopen. Ook je kindje niet zelf in bad doen, omdat je je bekken dan teveel belast. Even een luier om doen kan bijvoorbeeld wel.

Ik vind het best veel allemaal, maar hoop dat het beter gaat vanaf nu.
Binnenkort maar eens een gesprekje met de baas aangaan...

Groetjes, Lotte

Zittend op je billen de trap af! Dat zeiden ze steeds tegen mij.

Voor de rest veel sterkte! Is geen lolletje om nu zo te zitten!
Dikke knuffel Hilma

Bedankt voor de tips. Ik hoop voor je dat je er zelf ook wat aan hebt.
Sterkte ermee.

Groetjes

Hee medeLOTTEgenoot,
Lekker dat je bij de fysio bent belandt, ik hoop dat je wat hebt aan de tips!
Ik heb ook als advies gekregen om een week plat te gaan na de bevalling. Dat vond ik wel slikken hoor, ik hoop dat ik daar niet te eigenwijs voor ben...
Ik kreeg als tip om achterstevoren van de trap te lopen, dan belast je het bekken ook minder. Voor mij werkt rust wel heeel erg goed. Ik lig elke middag twee uur op bed, en dan is de pijn net weer wat minder. Dan kan ik het de rest van de dag gewoon nog trekken zonder over mijn pijngrens heen te walsen. Misschien kun je ook overwegen om iets kortere dagen te werken, ik kan het je zeker aanraden!
Maar wel slikken, dan lees ik net over de shopuitspatting van Martine en dan denk ik : "dat zou ik ook wel willen!" Maar meer als twee winkels trek ik echt niet, en daar moet ik dan de hele dag van bijkomen.. Nou ja, vanuit hier dus alle steun voor je, ik weet hoe belemmerend het is.
Liefs Soela

Terug
Bovenaan