naar de gyn geweest

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Nou, vanmiddag dus bij de gyn geweest en tot mijn verbazing en blijdschap stelde hij gelijk IUI voor. Ik heb zelfs maandag al mn eerste FM.

Ik zit eigenlijk nog wel met een paar vragen.

Nu heb ik maandag toevallig vrij, maar wat als de meting moet gebeuren op de dag dat ik moet werken? Moet ik het op mijn werk vertellen?

Ook moet ik morgen Pregnyl halen, en ik vroeg me af of dit ( heel het IUI gebeuren eigenlijk) wel verzekerd wordt bij een basispakket, ik kon dit nl niet terugvinden in mn papieren.. We gaan er natuurlijk sowieso voor, maar ik vind het toch wel handig om te weten..

En nog een vraag: wanneer moet mn mn man nu eigenlijk zijn deel van het werk doen? Is dat op dezelfde dag als de inseminatie of ervoor omdat ze het nog moeten bewerken.

Sorry hoor, voor al mn vragen, maar er kwam ook zoveel informatie tegelijk op me af vanmiddag!

Liefs Janu

Hoi Janu, vragen staat vrij hoor, dus kom maar op.............
Allereerst kan je het beste even je zorgverzekeraar bellen of alles met betrekking tot IUI vergoedt wordt, de meeste zorgverzekeraars vergoeden alles, maar de uitzonderingen bevestigen de regel. Ik ben bij CZ verzekerd en die vergoeden alles.
In ons ziekenhuis (SFG Rotterdam) moet je ongeveer 4 uur voor de inseminatie het zaad inleveren, dan wordt het opgewerkt en 4 uur later moet je terug komen, maar goed, ieder ziekenhuis werkt anders is de ervaring van vele dames hier op dit forum.
Volgens mij zijn nu je vragen grotendeels beantwoord, succes met je FM as. maandag!

Groetjes, Pleun

O, ja, met betrekking tot je werk. Ik heb het meteen verteld tegen mijn baas, omdat dat het allemaal toch wel wat makkelijker maken, want niets is te plannen bij ons vrouwen, ik denk ook dat dat het handstigste is, vooral als je vaker afwezig bent.

hallo janu
nou volgensmij wordt het in het bassis pakket niet vergoed dan moet je plus verzekert zijn dan wel ik zit bij cz die vergoeden het wel dan moet je wel plus zijn en dat je voor inseminatie moet meest al dat ik inseminatie moet dan moet mijn vriend om 8 uur smorgens het zaad brengen en dan moet ik er om 10 uur zijn voor de inseminatie ook smorgens nou ik hoop dat ik jou zo een beetje heb geholpen hopelijk slaat het bij jou aan ik heb al 6 iui achter de rug ik heb morgen een gesprek met de gyn ik ga voor ivf

liefs annebel

Hoi Janu,

fijn dat er schot in de zaak komt!!! Gelijk al een echo! Goed jôh.
Eigenlijk zijn al je vragen al een beetje beantwoord. Gelukkig is pregnyl niet de duurste, dus als je dat niet terugkrijgt van je verzekering, hoef je niet gelijk op een houtje te bijten!!!!

Succes! Lfs, Kippie.

Terug
Bovenaan