Naar de gyn geweest

A

Anoniem

Guest
Vandaag naar de gyn geweest. De uitslagen waten niet zo goed als ik hoopte, maar wel een beetje wat ik verwachtte: mijn mans zaadjes zijn in aantal en beweeglijkheid op de ondergrens. Tezamen vinden ze dat onvoldoende. Mijn progestronwaarde was te laag. We moeten de testen dus overdoen.

Ik denk dat de zaadjes wel beter worden, mijn man heeft een poost zware medicijnen geslikt, maar dat is nu meer dan 3 maanden geleden, en hij is ook een poosje gestopt met roken.

Mijn progesteron is denk ik wel vaker laag, want ik heb een hele korte luteale fase (tussen ei en NOD). Dat kan duiden op te weinig propgesteron.

Nu eerst alles opnieuw testen en over 3 weken terugkomen. Daarna mogelijk een HSG of kijkoperatie. Met evt. behandelingen als IUI moeten we minstens wachten tot april zei ze.

Kortom: we zijn niet veel verder. Ben wel teleurgesteld (mn omdat het allemaal zo lang gaat duren en er toch niks echt gedaan wordt), maar heb de hoop niet opgegeven: hopelijk gebeurt er toch spontaan een wonder.

Wenser

Hopelijk nog meer verbetering over 3 weken. Jullie tijd komt echt het is in elk geval mogelijk..
Succes

Liefs.
Maris

Denk dat de volgende tests al beter zijn, hoor! Vast wel!

Wat krijg jij snel een hsg en kijkoperatie, zeg. Bij mij duurde de hsg een half jaar en de kijkoperatie een jaar, geteld vanaf de start in de mmm. Of komt dat, omdat jullie al eerder lang bezig zijn geweest?

Succes iig en heb er een beetje vertrouwen in!

Liefs Daisy

Ja ik weet niet exact wanneer we het krijgen, maar als dat nog dit jaar is, dan is het wel snel. De vorige gyn had het over een kijkopertie begin volgend jaar, maar deze is sneller en volgens mij neigde ze naar geen HSG en gelijk bij de K.O. de eileiders doorspuiten (dat is normaal toch?)

We zijn bijna anderhalf jaar bezig.
En ik heb nog wel eens flinke ongipijn, en dan willen ze volgens mij endometriose uitsluiten.

De testen waren bij jou de tweede keer ook beter toch? Echt een flink verschil?

Wenser

Ach meid wat ontzettend balen dat de uitslagen zo tegenvielen! Hopelijk is het over 3weken beter!

Ik heb ook een k.o Icm een hsg gehad en toen waren wij nog geen jaar bezig, zou niet weten waarom je zo lang zou moeten wachten als er duidelijk is dat de kans op een natuurlijk zwangerschap zo klein is. Weet je ook waarom je tot april zou moeten wachten?

Ik hoop dat de uitslagen over 3weken beter zijn!

Wij hebben idd de laatste opzwemtest twee keer moeten doen door de koorts van mijn vriend. Dat kon drie maanden later, maar door vakantie ed is het bijna vijf maanden later geworden. We hebben er wel bewust voor gekozen het vlak voor de start van ivf te doen. Kan voor het zaad geen kwaad en idd was het die keer allemaal prima in orde.

Ik kreeg ook de ko om endometriose uit te sluitenen gelukkig had ik het niet. Nou ja, zo weinig dat het geen naam mocht hebben, maar toch weggehaald. Ik lag toch open, zoals de arts zei, haha!

@beauty, het verschil is misschien dat ze bij ons nog steeds geen oorzaak hebben gevonden. Het is dan steeds wachten, wachten, wachten, omdat de artsen ook verwachten dat het nog spontaan gebeurd. In de protocollen staat dan dat er na elk onderzoek zonder resultaat een bepaald aantal maanden gewacht moet worden, omdat de kans op een zwangerschap dan groter zou zijn.
Als je het heel eerlijk aan mij vraagt, zie ik het niet als een grotere kans op zwangerschap, maar als toeval dat die meiden dan zwanger worden na dat onderzoek. Het moet ooit gebeuren, toch? Maar goed, dat is weer een andere discussie...

X

och meid, ik hoop echt dat de volgende testen beter zijn!!! het moet gewoon!!
en wie weet word je ineens spontaan zwanger!!!

liefs

Ervoeren jullie de K.O. als zwaar?
Wordt je opgenomen en moet je daarna echt herstellen?

Terug
Bovenaan