naar de gyn, wat kan ik verwachten?.......

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

De laatste loodjes?! pfff nou van mij mag het allemaal wel gaan gebeuren hoor
Volgende week moet ik naar de gyn omdat de kleine nog steeds niet is ingedaald.... ik ben dan precies 38 weken.....

nu zei de vk: de ene gyn voelt meer dan de ander....VOELT???!!! hoezo voelen! ik dacht dat ze met een echoapparaat wel zouden kijken naar mijn bekken...

maar ze had het over lange vingers, en korte vingers...en nee,   dan bedoel ik niet de koekjes met suiker! brrr.....

hebben jullie al eerder ervaringen gehad met niet ingedaalde kindjes? en vooral het onderzoek wat me te wachten zal staan bij de gyn?
Ik heb al mijn hele leven bekkenproblemen dus wachten tot de kleine indaald tijdens de bevalling zie ik écht niet zitten!!
maar een keizersnede is ook niet echt iets om voor te juichen, en tot op heden heeft ook nog niemand dit als alternatief aangeboden....
Ik ben al vanaf het moment dat ik wet dat ik zwanger ben bang dat dit zou gaan gebeuren (het niet indalen van de kleine) mijn gevoel zegt ook dat het niet gaat lukken maar of dit nu angst is of een betrouwbaar voorgevoel dat weet ik niet..... Opzich ben ik echt niet bang voor de bevalling, het is meer mijn bekken waar ik niet echt op vertrouw....

wat vinden/ denken jullie wat ik moet doen?

xxx onzekere snoopy

ik denk dat je gewoon even moet afwachten op wat er gaat komen
als je bekken te nouw zijn is het beter dat je een ks gaat krijgen,,
mijn zus had een heel klein kindje en paste er ook nog maar net door als hij groter was geweest dan was het niet goed gegaan,,,

probeer je niet te druk te maken en anders bel je je verloskundigen nog even om precies te vragen wat ze nou gaan doen enzo,,,,

sterkte iniedergeval ,,,,,,,

veel liefs cora

hoi,

ik ben eigenlijk niet meer actief op dit forum maar lees zo nu en dan nog
wel eens mee.
ik las toevallig jouw berichtje...
ik denk dat je bij de gyn toch een bekkenonderzoek gaat krijgen.
ik moet toevallig over een half uur in t ziekenhuis zijn voor ook zo`n onderzoek.
ze maken eerst een echo en voelen daarna inwendig of je bekken niet te smal is.
bij mij doen ze dit omdat mijn 1e kindje ook niet volledig was ingedaald en ik dus na
31 uur (!!!) afzien alsnog een spoedkeizersnede kreeg.
nou geloof me, dan kun je beter van te voren weten hoe t er voor staat.
ik kan je straks dus meer vertellen over het onderzoek dus hou t ff in de gaten zou ik zeggen!

groetjes sabine

Hallo snoopy

ik ben nu 39w en 1 d zwanger en mijn kindje is ook niet igedaalt, ligt wel lekker in mijn bekken maar niet helemaal vast.

Ik loop al hele zwangerschap bij de gynecoloog en volgens hem is het geen probleem.
Het is mijn 2de zwangerschap en dan heb de kleine nog vel ruimte en daarom ga ie  nog lekker zwemen of is die heel erg eige wijs.

Gisteren heb de gynekoloog invendig gevoeld en kon wel de hoofdje voelen dus ik hoef niet helemaal plat als de vlizen breken, zit nog wel ruimte maar niet zo veel dat de navelstreng klem kan komen ziten. Iedere geval moet ik meteen komen als de weeen beginen of vliezen breken en gaan ze dan kijken wat de kleine doet en of die dan wel goed indaalt en zo.

Mijn bekken zijn verder in orde, ik ben wel klein 1.58 en kindje is tussen de 7-8 pond. Het zou wel kunnen dat de kleine niet door heen past maar de gynecoloog zij tegen mij " dat zien we nad weer wel". Dus bij mij geen bekken onderzoek of zo iets.

Iedere geval sterekte bij de gynecoloog en laat weten hoe dat gegaan is, ben beniewd.

Groetjes boontje

nou ladies...ik ben geweest!
de kleine is dus nog steeds niet ingedaald, hij ligt alleen met zijn koppie naar beneden. (38 wk)

Verder ligt de placenta niet voor de uitgang  en heeft ie ook geen groot hoofdje...de gyn zei dat ie aan mijn bekken niets bijzonders kon voelen (niet vernauwd) dus.... helaas kan ik nu alleen maar wachten en hopen dat de kleine wil indalen zodra de weeen beginnen!

Het bekken onderzoek (inwendig) was overigens erg onprettig! dus ik heb niet meer durven vragen of ie kon strippen en of ik uberhaupt wellicht al ietsie ontsluiting had... was blij dat ik weg kon daar!!!

vanwege mijn eigen bekkenproblemen zei hij wel dat de kans wat groter is dat het zal uitmonden in een keizersnee maar dat ik het eerst op de mnormale manier moet gaan proberen.....

Nu maar hopen dat ie met zijn gewroet het e.e.a. op gang heeft gebracht dan
oh, is strippen ook pijnlijk????, ik ben echt niet zo'n watje hoor, maar dit was toch al wel echt VERVELEND te noemen  (mijn god, hoe ga ik de bevalling doorkomen als dit al pijnlijk is!)

We wachten maar weer geduldig af........ ZUCHT....

Hi Snoopy,

Ik wil eigenlijk wel even reageren, kom van een ander forum. Mijn dochter was ook niet ingedaald en ik zou met 41 weken naar de gyn moeten om uit te zoeken waarom ze niet indaalde, maar gelukkig begon de bevalling met 40+5. Ik ben gewoon normaal bevallen, ze zeggen dat je meer risico hebt op ingrijpen (keizersnee of vacuum) omdat je maar een bepaalde tijd over het persen mag doen. Daarom moest ik toen ik volledige ontsluiting zo lang mogelijk de perweeen wegzuchten (een uur) om de baby door de persweeen wat dieper het geboortekanaal in te laten zakken. Tot ik het echt niet meer kon wegpuffen (geloof me, het was echt geen pretje en een onmogelijke opdracht, moedertje natuur is vreselijk sterk!!) mocht ik meepersen en toen nog een ruime uur moeten persen. Maar ik was allang blij, geen kunstgrepen! Mijn tweede, mijn zoon, was ook niet ingedaald, maar die daalde in toen mijn vliezen braken, dat kan dus ook nog en die was er in misschien 3 persweeen, terwijl hij toch 8 pond was en zeker niet klein.

Maak je geen zorgen, het komt allemaal goed en ook al is je kindje niet ingedaald, grote kans dat je normaal kan bevallen. Sterkte en geloof me, de geboorte van je eerste kindje is echt het mooiste moment van je leven!

Terug
Bovenaan