naar de gyn

Hoi allemaal,

Ik moet over 2 weken voor het eerst naar de gyn. Ik ben in Mei vorig jaar met de pil gestopt en daarna nog maar 3 x een ongi gehad..dus dat schiet niet op!

Mijn vraag is wat gaat de gyn nu doen? Ik heb wel van 1 cycles mijn templijst een hele lange omdat mijn cycles ook enorm lang is..

Wie heeft ook zo`n onregelmatige cycles gehad na het stoppen van de pil en is hiervoor naar de gyn geweest? Wat kan ik verwachten en moet mijn vriend mee?

ALvast bedankt en een prettig weekend
 
Hai Ellen,

Joh erg vervelend voor jullie zeg dat je menstruatie's zo onregelmatig zijn.
Ik heb zelf geen ervaringen op dit gebied maar mijn zusje des te meer.
Mijn zusje en haar man zijn vorig jaar naar de gyn geweest omdat mijn zusje na drie jaar nog steeds niet zwanger was, haar cyclus is ook niet normaal, soms 35 dagen dan weer 40 en dan zomaar weer 30 dagen, zeer onregelmatig dus.

Zij moest een maand haar temp. noteren zodat ze een duidelijk beeld zouden krijgen, dus neem meteen je lijst mee als je naar de gyn. gaat, dan heb je alweer een maand gewonnen!!

Daarna zijn zowel mijn zusje als haar vriend onderzocht, bij mijn zusje leek alles normaal behalve haar onregelmatige cyclus en haar vriend zijn sperma was niet optimaal.
Mijn zusje is aan de medijnen gegaan, clomid genaamd en daardoor kreeg zij een normale eisprong.

Omdat ze kunstmatig bevrucht zou worden moest ze zich ook 1x in de maand injecteren met een bepaald hormoon.
Daarna moest mijn zwager zijn sperma naar het ziekenhuis brengen waar het beste zaad eruitgezocht wordt en daarna werd dat weer geinjecteerd in mijn zusje haar baarmoeder, ze brengen het zo dichtbij als mogelijk is.

Met de vierde poging was het gelukkig raak!!!!
Ze is nu 22 weken zwanger van haar eerste kindje en is natuurlijk dol en dol gelukkig.

Het is zeker van belang dat je vriend ook mee gaat naar de gyn. het gaat hem absoluut ook aan!!