naar de gyn!!

Hoi allemaal,

Ik moet over 2 weken voor het eerst naar de gyn. Ik ben in Mei vorig jaar met de pil gestopt en daarna nog maar 3 x een ongi gehad..dus dat schiet niet op!

Mijn vraag is wat gaat de gyn nu doen? Ik heb wel van 1 cycles mijn templijst een hele lange omdat mijn cycles ook enorm lang is..

Wie heeft ook zo`n onregelmatige cycles gehad na het stoppen van de pil en is hiervoor naar de gyn geweest? Wat kan ik verwachten en moet mijn vriend mee?

ALvast bedankt en een prettig weekend
 
ha anja,

ik las het over je onregelmatige cyclus, en klinkt me heel bekend in de oren. was in feb 2002 gestopt met de pil, en niet echt een normale cyclus gehad. maar dat heb ik nog nooit gehad hoor ook niet voor me pil gebruik.
spontaan was ik dus januari 2003 zwanger en maart helaas een miskraam.
toen kwam ik dus bij de gyn om te kijken of de baarmoeder leeg was, en zo komt een gesprek op gang hoelang je al bezig bent om zwanger te worden enz...
omdat we een jaar bezig waren en uiteindelijk een miskraam kregen vonden ze het verstandig als we wilden dat ze ons gingen helpen. toen bleek na een echo...op de derde dag van me cyclus dat ik een pco beeld heb. dus teveel follikels waarvan geen een tot rijping komt. dus dan kom je soms op en cyclus van gemiddeld van 1x per 8 a 10 week. maar verder heb ik daar nog de bijhorende symptomen bij en dat is acne, overgewicht en overbeharing.
dus ondertussen zijn we 2 jaar verder, en nu weer zwanger denk ik. ontzettend bang dat het weer misgaat voor de derde keer. Ik weet niet of je hier wat mee kan. het was eigenlijk om verhaal te doen over mijn onregelmatige cyclus.

Misschien is het verstandig om je vriend mee te nemen, zo wordt hij dr ook bij betrokken en hoort hij andere dingen die jij niet hoort. en het is ook een stukje steun...ik ervaar het als prettig hoor.

groetjes Karin
 
Terug
Bovenaan