naar de gyn.

Hallo allemaal.

Even een vraagje...
Omdat ik zeer onregelmatig ongesteld ben, de ene keer een cyclus van 4 weken, de andere keer een van 11 etc. Ben ik doorverwezen naar de gyn. We zijn nu 10 maanden bezig, maar tot op heden nog niets. We hebben in deze tijd ook maar 5 kansen gehad...
Mijn man moet werken, dus ga ik alleen nar de gyn. Ik ben tenslotte ook doorverwezen om mijn onregelmatig ongesteld zijn, en niet omdat we nog niet zwanger zijn. (heb ik ook niet bij de huisarts over gesproken) Op de verwijsbrief staat clomid????
Wie weet wat dat is? Zou het kunnen dat ik dat krijg? Nou heb ik het gevoel dat ik binnenkort ongesteld ga worden, zal je net zien dat ik dat ook ben als ik naar de gyn. moet. Is het erg als je ongesteld bent, op de dag dat je naar de gyn moet??
Sorry voor al deze misschien rare vragen, maar ik weet niet zo goed wat me te wachten staat. Zou mijn man toch wel mee moeten?
Graag jullie advies...
Wie weet wat me te wachten staat?

Liefs een zenuwachtig iemand.

Hoi anoniem
ik heb zelf geen ervaring met clomid maar dat wekt geloof ik je eisprong op ofzo.
en het is niet erg als je ongy bent hoor en je moet naar de gyn.ik vond het prettig dat mijn man meeging want wij moesten een heel formulier invullen met allerleivragen zowel mijn man als ik, en je heb houvast aan elkaar en je bent samen bezig om zwanger te worden maar dat is mijn mening.
je hoef niet zenuwachtig te zijn maar als je voor het eerst ergens heen gaat i het spannend.

succes
liefs winnie

Hallo Anoniem,

Om je een beetje gerust te stellen, kan ik je wel wat informatie geven.
Volgens mij moet je gewoon naar de gyn. gaan, ook al ben je dan ongesteld. De gyn zal als hij/zij dat nodig vindt altijd een vervolgafspraak kunnen maken voor een inwendig onderzoek. Maar de gyn zal eerst wel beginnen met een gesprek waarin vragen gesteld worden over jouw (medische) situatie en evt. bloed laten afnemen voor onderzoek. Natuurlijk is het wel mooi als je man daarbij kan zijn, want ook aan hem worden vragen gesteld over zijn medische verleden.
Zelf heb ik geen ervaring met Clomid, maar er zijn genoeg dames op dit forum die je daar wel wat over kunnen vertellen.

succes,
Gonnie

Ik heb hetzelfde probleem als jij en werd voor hetzelfde euvel naar de gyn gestuurd alleen was bij mij wel bekend dat we aan het proberen zijn om zwanger te worden. Ik werd het de week voor ik naar de gyn moest. Toevallig viel er in die week een afspraak bij hun uit zodat ik eerder kon, maar omdat ik het was vond de gyn dat niet zo'n goed idee. Ik zou als ik jou was als je het mocht worden gewoon even bellen. Bij mij heeft hij direct alle testen gedaan. Uitstrijkje, inwendige echo, bloedprikken en de vragenlijst. Ik heb ook clomid voorgeschreven gekregen, dit is om de eisprong op te wekken.

Ik hoop dat je wat aan deze info hebt. Succes ermee!
Groetjes
patricia

Terug
Bovenaan