naar de gyn

A

Anoniem

Guest
woensdag voor het eerst naar de gyn, ben zenuwachtig.

weten jullie wat er allemaal ga gebeuren. kan op internet weinig vinden over het eerste bezoek aan de gyn.

zit in ronde 14 en zit er doorheen!!!!

gerdine

he meid..

kan je niet veel vertellen,ik moet 10april vh eerst heen...!!! volgens mij krijg je eerste x alleen ma vragen vragen en nog eens vragen!!!!! ben zelf ook super zenuwachtig,ma onthoud goed waar je het voor doet!!!!!!!!!!!!!!!!

komt wel goed... blijf positief he!!!!!!! laat je het ff weten hoe het ging?

liefs cenn

Hoi Gerdine, spannend he, wat je allemaal te wachten staat. Wij hebben het ook aan de lijve ondervonden, maar het valt echt reuze mee. De gyneacoloog is er om jullie te helpen met jullie kinderwens. Mijn ervaring is echt super positief en snap echt niet waarom ik me daar druk over heb gemaakt.

Wat kan je allemaal verwachten:
De regelmaat van je cyclus, evt. een temperatuurcurve als je die al hebt gemaakt, zodat je je eisprong beter kan bepalen, wat je beroep is, wat voor beroep je man/partner heeft. Bij mij hebben ze een inwendig onderzoek gedaan de eerste keer, moest bloed laten prikken en het sperma van mijn man werd getest. Het inwendig onderzoek is niet vervelend, het enige wat ik er over kan zeggen is gewoon dat je niet graag je "onderwereld" prijs geeft aan een onbekende. Maar voor de gyneacoloog is het gewoon dagelijks werk en die gaat 's avonds echt niet tijdens de avondmaaltijd thuis zitten vertellen wat ze allemaal gezien heeft.

Ik vind echt van mezelf dat ik me vooraf veel te druk heb gemaakt en het is dus allemaal reuze meegevallen.

Succes ermee en laat even weten hoe het is gegaan!

Groetjes, Pleun

Hoi Gerdine,

Het is waar wat Pleun schrijft, het valt allemaal reuze mee. Het gaf ons een fijn gevoel dat er nu eindelijk eens iets aan gedaan werd.
Hoop dat je het ook zo gaat ervaren.
En alles vragen wat je wilt weten he! Niets is gek.

Heel veel succes, laat je nog horen hoe het was?

Groetjes, Britt

Hoi Gerdine, hoe was het bij de Gyneacoloog?

Groetjes, Pleun

Hoi Gerdine,

Alsof het niet zwanger zijn nog niet frusty genoeg is,  moet je naar het ziekenhuis en ga je de  nodige mogelijke " ongemakkelijke " situaties en gesprekjes daarover krijgen. Houd hierbij 1 ding heel goed in je hoofd, voor hun is het dagelijkse kost en ze zijn er om jullie te helpen.
Ik heb zelf hele goede ervaringen.  Het is ook net alsof er een reden is dat het langer duurt en wachttijden in het ziekenhuis zijn. Je groeit namelijk in dat proces enorm.  Ik zag er tegenop, maar heb ondertussen al zo vaak mijn "onderwereld" moeten bloot geven, ik wordt er niet meer anders van. Het scheelt natuurlijk heel erg wat voor gyn je hebt, nou ik kan niet anders zeggen dan dat ik een top gyn heb. Is wel een man, toen ik begon had ik een vrouw en daar was ik eigenlijk heel blij mee, maar deze man is nog 10x beter. Een man met gevoel zeg maar.   Het belangrijkste is dat je je toch zoveel mogelijk ontspant bij inwendige onderzoeken, dan valt het echt mee. En idd zo ´n gyn kijkt daar niet meer van op.
Nou ben benieuwd hoe het je is vergaan, laat je het weten?
Liefs Scorpy

Terug
Bovenaan