Hoi Gerdine, spannend he, wat je allemaal te wachten staat. Wij hebben het ook aan de lijve ondervonden, maar het valt echt reuze mee. De gyneacoloog is er om jullie te helpen met jullie kinderwens. Mijn ervaring is echt super positief en snap echt niet waarom ik me daar druk over heb gemaakt.
Wat kan je allemaal verwachten:
De regelmaat van je cyclus, evt. een temperatuurcurve als je die al hebt gemaakt, zodat je je eisprong beter kan bepalen, wat je beroep is, wat voor beroep je man/partner heeft. Bij mij hebben ze een inwendig onderzoek gedaan de eerste keer, moest bloed laten prikken en het sperma van mijn man werd getest. Het inwendig onderzoek is niet vervelend, het enige wat ik er over kan zeggen is gewoon dat je niet graag je "onderwereld" prijs geeft aan een onbekende. Maar voor de gyneacoloog is het gewoon dagelijks werk en die gaat 's avonds echt niet tijdens de avondmaaltijd thuis zitten vertellen wat ze allemaal gezien heeft.
Ik vind echt van mezelf dat ik me vooraf veel te druk heb gemaakt en het is dus allemaal reuze meegevallen.
Succes ermee en laat even weten hoe het is gegaan!
Groetjes, Pleun