Naar de gyn

A

Anoniem

Guest
Fijn dat ik bij jullie mag schrijven.
Gisteren onze eerste afspraak in het ziekenhuis na de geboorte van Madelief. Best nerveus.
Geen idee wat te verwachten maar we kregen toch de waarschijnlijke doodsoorzaak te horen.
Bij de geboorte zag de navelstreng van Madelief er vreemd en gedraaid uit, alsof hij was losgeraakt.
Waarschijnlijk is hij in aanleg niet helemaal goed geweest of is er een vernauwing geweest waardoor Madelief toen zij wat groter werd niet voldoende voedsel/bloedtoevoer heeft gekregen.
Tsja, zoiets noemen ze dus domme pech....

Er komen nog uitslagen van de vruchtwaterpunctie. Hopelijk komt daar helemaal niets uit!!!

Wat zet dit je toch met beide benen op de grond, een kindje krijgen is zó bijzonder.

X

Jeetje meid, ik ben er stil van! Ik blijf het een vreselijk verdrietig verhaal vinden. Lijkt me heel dubbel om dit te horen. Aan de ene kant wil je het wel weten en aan de andere kant misschien helemaal niet...... Hopelijk is de uitslag van de vruchtwaterpunctie helemaal in orde.

En indd.....een kindje krijgen is echt heel bijzonder! Daar ben ik me ook dagelijks van bewust!

Sterkte! Lieve knuff Lynn.

Dat soort dingen kunnen dus ook gebeuren, daar denk je gewoon bijna niet aan! Tenminste, ik sta daar niet zo bij stil. Ik denk wel aan de eerste spannende maanden maar dan voldraag je gewoon een kind.
Niet dus.
Ik vind het heel heftig dat je dat hebt meegemaakt!

Is het niet 'fijner' om te weten dat het ergens aan lag? Of had je liever gehad dat je er niet achter was gekomen? Ik zou het nl niet weten wat ik zou doen.

Ik hoop dat het bij deze uitslag blijft en er voor jullie geen medische reden is om niet verder te kunnen.

Veel sterkte en dikke knuffel!

@mascha, zo stond ik er ook in hoor, na een goede 20-weken echo voelde het echt als nog even de andere helft uitzitten en hoppa, daar is de baby.

Ik vind het zelf fijn om te weten dat het ws domme pech was. Maar die punctie vindt ik nog een moeilijk punt. Hoewel de kans echt héél klein is dat er wat uitkomt vind ik dat nog erg spannend.
Het is zoals jullie ook zeggen, heel dubbel.

Hoi Mamamijn,

Wat fijn dat jullie nu weten wat de oorzaak is of niet? Hoop voor jullie dat de uitslag vd punctie goed is. Wanneer hoor je dat?

Sterkte!

Oh moeilijk hoor allemaal... Dit verdriet duurt wrs een lange tijd en een volgende zwangerschap is niet meer zo onbezorgd. Maar ik weet uit mijn omgeving dat de ziekenhuizen daar erg veel rekening mee houden en jeveel echo's krijgt. Ik duim voor je dat er dan nks uit het onderzoek komt of dat het iets is dat met een simpel 'pilletje' te verhelpen is. En dat het jullie snel weer gegund is.

Begrijp dat op de 20 weken echo niks te zien was? Poeweej....

Een kindje krijgen is zoiets bijzonders... Ik weet het, na 2 missed abortions bij 10-11 weken weet ik ook dat het niet vanzelfsprekend is. Wist t wel hoor, maar zulke dingen zijn pittig.

Was Madelief jullie eerste kindje?

Groetjes!

@Beauty, 6 weken wachten op de volgende afspraak, mocht er uit de punctie iets bijzonders komen dan zullen we dat eerder horen

@Charlotje, Madelief is ons 2e kindje. We hebben al een dochter van 2 jaar en 9 maanden.

Nou meid, dat is toch wel weer even heftig. Maar het lijkt me wel goed dat er in ieder geval een oorzaak was. Om het uiteindelijk te kunnen verwerken bedoel ik.

Ik kan niet veel anders dan je een virtuele dikke knuffel geven en je laten weten dat ik aan je denk!

Terug
Bovenaan