Naar de huisarts geweest...

A

Anoniem

Guest
Hoi Chili, Simoon, Bibi, Lies, Es en Marjolein, veel dank voor jullie lieve, persoonlijke reacties en adviezen.

Hoe is het verder gegaan?
Donderdag bij de inval-ha geweest, die gecheckt heeft of ik geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap had of een miskraam. De baarmoedermond was gesloten, dus volgens hem was het ofwel een miskraam die al afgerond was, ofwel 'gewoon' een lange menstruatie.
Hij deed ook een zwangerschapstest en die was negatief.

Zondag, na 12 dagen, hield het vloeien eindelijk op. Maar ik heb nog steeds veel rare buikpijn en ook ontzettend veel pijn in mijn rug. Dus vanmiddag maar weer naar mijn eigen ha gegaan. Die kon er niet veel van maken en maakt een verwijsbrief voor me voor de gyn.

Hij begon wel over spermaonderzoek en temperaturen, maar ik weet echt niet of ik dat eerste wel wil en hoe zinnig het allemaal is. Want waarom heb ik me dan wel al 4 keer zwanger gevoeld?

Kortom, mijn ha heeft mijn zorgen nog niet kunnen wegnemen. Ik hoop dat die pijn snel afzakt en dat alles dan weer een beetje normaal wordt. En ook dat we tot nu toe gewoon pech hebben gehad en dat er verder niks aan de hand is.

Lieve meiden, ik wens jullie een fijne avond.

liefs, Inge

Hoi Inge,

Echt veel wijzer ben je dus niet geworden van de ha.... jammer. Misschien wel goed dat hij je doorverwijst naar de gyn., zodat die wat beter/ gerichter kan kijken (bedoel met meer verstand van zaken).
Wil je temperaturen? Mij lijkt dat echt niets.... als je wil weten wanneer je eisprong is, zou ik ovulatietesten gebruiken (als je dat nog niet doet). Met temp. ben je echt de hele maand bezig... lastig loslaten.

In ieder geval wens ik je heel veel succes en geluk! En bedankt voor je lieve reactie.. .ik hoop dat je snel zal volgen!

Liefs,
Es

zelf heb ik nog nooit mijn temperatuur bijgehouden, de ovulatie testen zijn een goed maar wel duur alternatief.

De meeste vrouwen hier zijn toch al dagelijks bezig met het zwanger worden, voelen wat we voelen etc.

Als je wel je temperatuur gaat bijhouden kan dit gewoon een dagelijkse routine worden, net als tandenpoetsen.

Latiger voor mij zou zijn het moment van tempen, ik begreep dat het beste is, drie uur na het opstaan. Maarre dan zit ik al op mijn wer. Hup daar ga ik weer met mijn thermometer.

Succes met zwanger worden.

Hoi Inge,

Ik gebruik sinds drie maanden de ovulatietesten van Clearbleu. Het is een vreselijk dure hobbie (als je ze wat langer moet gebruiken) maar wel precies. En het voordeel is dat je met deze testen kan zien wanneer je moet klussen. Na een positieve test moet je eigenlijk binnen 48 uur klussen en dan is de kans groter (dan wat?) dat het een positief resultaat heeft. Met temperaturen kan je achteraf vaststellen wanneer je eisprong is geweest.
Wat je ook gaat doen, ik wens jullie veel succes en ook plezier.

Sjaan

He wat vervelend allemaal..
Weet niet veel opbeurends ofzo te melden, zit zelluf helemaal in een mefa dip, vraag me af wat ik hier dan zoek..
Heel veel sterkte hoor!

Terug
Bovenaan