Naar de huisarts

<p style="text-align: right;">Hallo allemaal,</p><p>We zijn al enige tijd bezig om zwanger te worden. Helaas wil dat niet lukken. Waarschijnlijk ligt dat aan mij, want ik heb overgewicht. Ik heb wel elke 28 tot 40 dagen een menstruatie, maar dat wil niks zeggen. <br /><br /></p><p>Nu vroeg ik me af of het wel nut heeft om naar de huisarts te gaan. We zijn inmiddels bijna 2 jaar bezig. Ik leef wel gezond en probeer echt af te vallen, maar eigenlijk wil ik ook weet of niets anders aan de hand is. Heeft iemand hier ervaring mee? </p>

Overgewicht hoeft niet altijd de oorzaak te zijn. Mijn BMI is 40 en ben zwanger van de 3e. Bij mijn andere 2 was mijn BMI 35 en was ik ook binnen 3 maanden zwanger. Dus het is zeker de moeite waard om langs te gaan. 

Ik weet dat overgewicht niet altijd de oorzaak is, maar ik heb wel al vaker gehoord dat je niet geholpen wordt als je overgewicht hebt. Daarom was ik benieuwd naar ervaringen. 

Bedankt dat je jouw ervaring met me wilde delen. Geeft toch weer een beetje hoop. 

Heb je extreem overgewicht? Het verkleint de kans op een zwangerschap net zoals ondergewicht maar het is zeker niet onmogelijk maar volgens mij mag je ook dan gewoon na een jaar naar de huisarts en anders heeft de huisarts misschien adviezen die het afvallen bevorderen?

Ik zou zeker even langs gaan en vragen om everwijzing. Ondertussen proberen op je gewicht te letten. Zo te horen is je cyclus niet heel regelmatig, dat kan ook komen door overgewicht. Met een paar kilo minder kan dit al heel veel doen.
Zelf heb ik ook overgewicht, bmi van 33. Doe mijn best om dit minder te maken. Ondertussen lopen we in het ziekenhuis. Daar was mijn bmi geen probleem, mijn cyclus is ook verder goed, wel adviseren ze natuurlijk om af te vallen, een te hoog bmi is nooit verstandig.

Ik ben met een bmi van 33.5 gewoon doorverwezen door de huisarts. Ziekenhuis heeft er wel een opmerking over gemaakt, maar maakte er geen probleem van. 

Bedankt voor jullie reacties. De komende weken ga ik nog even goed met mijn voeding aan de slag en ik blijf goed sporten. Daarna ga ik toch maar eens een afspraak maken bij de huisarts. 

Terug
Bovenaan