naar de huisarts?

A

Anoniem

Guest
Het valt best mee, maar na 1 jaar en 4 maanden nog niet zwanger, en binnenkort nog weer een jaar ouder worden (ook dat valt wel mee; 33) heb ik nu mijn eerste flinke baaldag dat het nu nog nooit eens gelukt is om zwanger te worden. Gisteren op kraamvisite geweest en nergens last van, ook nooit gehad. Maar vandaag heb ik het niet meer, ik zit de hele dag al te janken. Waarom lukt het toch niet? Het duurt zo lang. Enkele vrienden om ons heen zeggen dat we toch misschien maar eens naar een huisarts moeten gaan. Maar ik weet het niet. Misschien durf ik wel niet...
Wanneer zijn jullie naar een huisarts gestapt?
En wat zeg je als die huisarts zegt van probeer het nog maar een tijdje. Terwijl je verder wil?

Groetjes van Micky5

Hoi mickey,

Ik snap jou gevoel. Wijn zijn nu 2 1/2 jaar bezig. Wij zijn naar een jaar naar de  huisarts gegaan. Er was ons verteld dat dit pas na een jaar mocht. WIj zijn door onze huisarts direct doorgestuurd. Omdat ik toen nog een hele lange cyclus had heeft het toch nog lang geduurd voor dat alles goed ging lopen. Ik weet wel 1 ding, in het ziekenhuis ben je in goede handen en ze kijken echt alles na. Bij mij tenminste wel. Ik denk dat je er goed over na moet denken of je deze stap wilt zetten. Het kan veel duidelijkheid scheppen. Succes ermee.

Gr Roeltje

Hoi Micky5, gewoon naar de huisarts gaan hoor, niet twijfelen, het helpt............je huisarts is er voor jou en hij kan jullie verder helpen (ik spreek uit ervaring).
Wij zijn in november van vorig jaar naar de huisarts gegaan. Ik ben in september 2004 gestopt met de pil, dan denk je dus iedere maand dat je zwanger bent, maar goed, het bleef ook bij denken en meer kwam er niet. Iedereen om ons heen werd zwanger, maar wij niet. Iedere maand werd de teleurstelling groter. Tot dat mijn vriendin ons vertelde dat ze zwanger was van de tweede en toen stortte mijn wereld in. Ik durfde niet naar de huisarts, want ja, stel je voor wat die man zegt.........daar zag ik heel erg tegenop. Uiteindelijk gebeld en we konden meteen komen, hij had een dubbel consult gereserveerd, zodat hij echt de tijd voor ons kon nemen en dat gebeurde ook. Wij hebben ons verhaal gedaan en toen ging het heel snel. Aangezien ook wij 30+ zijn, mijn man is 33 en ik ben 31 vond hij het verstandig om ons meteen door te verwijzen naar het ziekenhuis. Zo gezegd, zo gedaan.............inmiddels zijn we 5 maanden verder en nog niet zwanger, maar wel volop in de medische molen. En echtwaar, er is een zware last van mijn schouders gevallen, dit had ik veel eerder moeten doen. Nu weten we namelijk dat eraan gewerkt wordt en kunnen wij er samen veel beter mee omgaan!

Ik wens je heel veel succes en gewoon bellen hoor naar je huisarts. Hij is een vertrouwenspersoon en kan je een stuk verder helpen. Hij zal je niet met een kluitje in het riet sturen hoor!

Tot horens,

Groetjes, Pleun

hoihoi
Wij hebben het heel anders gedaan.Wel een beetje brutaal,maar ja heb je nee kan je krijgen.
Ik heb de poli van de gynacologie gebeld voor een afspraak.Dat ging (stond ik ook van te kijken)en ze vroeg waarvoor,en heb gezegd dat we graag onderzocht wilden hebben of we vruchtbaarzijn of er wat aan mankeert bij een van ons.Nou dat was mogelijk,we moesten wel 1.5 mnd.wachten maar inmiddels heeft de gyn ons doorverwezen naar een privekliniek en daar worden we verder behandeld(zie stukje over kid)
dus op die manier kan het ook,en je moet niet bang zijn ,het is hun werk en ze hebben zwijgplicht en ik vind het is jou leven en we worden er allemaal niet jonger op.Ik zou zeggen trek de stoute schoenen aan en zet hem op.Want je weet vragen staat vrij!
Groet gea

Hallo wij zijn nu naar  1 jaar en 3 maanden doorgestuurd naar het ziekenhuis de eerste ha deed heel moeilijk en wilde dat ik elke keer mijn cyclus bij ging houden door te tempen doen heb ik naar een andere ha gevraagt en die zei als je 1 jaar bezig bent dat je doorgestuurt wordt.
Het klinkt raar maar ik voel me nu zo goed dat ik nu geholpen wordt en dat ze gaan kijken wat er kan zijn. Ik zal als ik jou  was niet langer meer wachten je weet dan wat het is als je onderzocht wordt.
Een vriendin van mij is eerst ook onderzocht en is toch na het onderzoek spontaan zwanger geraakt (1 1/2 Jaar)

Veel succes
lily

Hoi,

Ga meteen naar de huisarts. Wacht niet langer. Daar krijg je later misschien wel spijt van. Ik wordt ook over 2 maanden 33 en wij zijn nu 2 1/2 jaar bezig. Helaas is het voor ons niet goed uitgepakt. Ik heb beschadigde eileiders en wij moeten nu voor IVF gaan. Maar daar zit ook weer een wachtlijst aan vast. Dus voordat ik aan de beurt ben zal ik waarschijnlijk alweer 34 zijn.

Meid gewoon gaan naar die huisarts. Dan heb je meteen zekerheid en dan wordt er ook actie ondernomen.

Veel succes

groetjes

Nicole

Hoi

Ik ben na 1 jaar proberen naar de huisarts gegaan en die heeft me direct doorverwezen. Zo gebeurd. De gyn deed het eerste onderzoek daar zag ik wel tegenop maar echt , dat valt allemaal reuze mee.

hallo nou je moet gewoon vragen dat je daar voor naar de gyn wil in het ziekenhuis dat hebben wij ook gedaan en ik heb vandaag weer inseminatie gehad dat moet je gewoon doen hoor naar een jaar zijn ze verplicht om jou door te sturen nou we horen het wel en heel veel succes   groetjes annebel

Terug
Bovenaan