Naar de huisarts!

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

Het is de eerste keer dat ik hier iets schrijf.
Ik zal me even kort voorstellen. Mijn naam is Roos, in mei word ik 32. Mijn vriend is net 37 jaar geworden. Samen hebben we al een prachtzoon van anderhalf jaar.
Van hem had ik het grote geluk om al in ronde 2 zwanger te zijn.

Nu zijn we sinds augustus bezig voor een tweede kindje. We gaan nu ronde 10 in. Het duurt nu dus allemaal wat langer. Volgende week maandag hebben we hier een eerste afspraak over met de huisarts? Kunnen jullie mij vertellen watz  een huisarts tijdens zo;n afspraak doet? Weet ook iemand hoe het zou kunnen komen dat het nu lnager duurt?

Alvast bedankt!

Hoi mamaroos
Wij zijn naar de huisarts gegaan toen wij een jaar bezig waren om zwanger te worden. Dat bezoek stelde niet zo heel veel voor. De huisarts heeft naar onze emdische gegevens gekeken en kon daar niks bijzonders aan vinden. Ook heeft hij mijn temeperatuurslijst bekeken. Verder heeft hij ons uitgelgd wat ons te wachten kon staan. Verder moest mijn vriend zijn zaad inleveren. Toen dat niet in orde bleek te zijn zijn we door gestuurd naar het ziekenhuis. Waar om het nu wat alnger duurt bij jou kan allerlei oorzaken hebben. Dus dan moeten jullie je toch laten onderzoeken.
Succes

hallo roos
ik ben  heb een dochter die ongevver even oud is als jou zoon.  dochter  is van  22 september 2006.
we waren toen ook zwanger in ronde twee.
helaas ben ik niet meer begonnen aan de pil na haar in de hoop zwanger teworden van onze tweede.
vandaag de huisarts gebeld en langs geweest.
even over mijn cyclus gehad. normaal was ik om de 28 dagen zwanger toen ik 18 was ben ik aan de pil gegaan tot dat oktober 2005
was gelijk na 2 maanden zwanger en na iris ben ik niet meer begonnen met de pil. eerst  7 maanden een cyclus van   30 dagen toen  1 keer een cyclus van 40 dagen en toen weer
van 30 dagen 6 keer en nu is het 3 keer 40 dagen geweest en nu al 50 dagen ben nog aan het wachten op mijn menstuatie. de huisarts heeft telefoonische overlegt met een gyneacoloog en deze wilde me graag zien dus mag er 8 mei heen.
ben benieuwd wat hij doet en zegt.
ik krijg vragen lijsten die ik moet beantwoorden.
ben benieuwd hoe het verder gaat met jou.
groetjes petra

Aan mamaroos (en alle anderen).

Wij zijn twee jaar geleden zwanger geweest, maar deze zwangerschap eindigde in een miskraam. Dik een jaar na de miskraam was ik nog niet zwanger en ben toen naar de huisarts gegaan. Deze heeft ons gelijk doorgestuurd naar de fertiliteitsarts in het ziekenhuis. We hebben daar dik een half jaar diverse onderzoeken gehad, van zaadonderzoek bij mijn man tot een baarmoederfoto bij mij. Deze onderzoeken waren in oktober 2007 afgelopen. De arts zei dat wij toen maar een maand of 5 moesten proberen om spontaan zwanger te worden (met de baarmoederfoto wordt schijnbaar alles schoon en opengespoten waarbij de kans op een zwangerschap toch weer een beetje toeneemt). Ze konden bij ons geen oorzaak vinden. De 5 maanden worden meestal afgewacht omdat er in die tijd nog regelmatig mensen toch spontaan zwanger worden. Ik stond op het punt als ik niet ongesteld zou worden te bellen om te beginnen met IUI, maar dat was niet nodig, want ik was/ben zwanger. Ik kon het amper geloven.

Zo kan het dus ook gaan!!! Als jullie nog vragen over de onderzoeken hebben hoor ik het wel!!! Op de sites van ziekenhuizen staan ook patientenfolders waarin het een en ander wordt uigelegd!!!

Succes allemaal en geef vooral niet op!!!

Groetjes,
Jolanda

Hai mamaroos,

Wij hebben een hele goeie ervaring met de HA van mijn man.Toen bij ons na een aantal pogingen, ca 1/2 jaar   nog geen zwangerschap was ontstaan, hebben we hem om raad gevraagd.Hij gaf eerst de normale voorlichting maar zei direct erbij, als het deze of komende maand niet lukt, komen jullie terug en zet ik het onderzoek ingang.Hij was van mening dat je helemaal niet eerst een jaar bezig moet zijn voordat er iets ondernomen wordt.Hij vond dat 2 gezonde mensen relatief snel resultaat moeten kunnen hebben.Op de een of andere manier heeft ons dat enrom opgelucht en de volgende maand was ik zwanger....gelukkig, want dat betekend voor ons dat alles oke is.Misschien lagen wij toch wel fout met onze telling van de cyclus.Who knows.
In ieder geval, zo'n gesprek met de HA kan heel positief zijn.Succes!!!

Ynez

Hoi,

Bedankt voor jullie reacties!
We zihn dus vanochtend gegaan en we zijn door getsuurd naar de gyn. Ik heb gebeld en we kunnen 8 mei terecht! 10 mei is mijn volgende NOD.
Zowel mijn vriend als ik krijgen vragenlijsten toegestuurd die we moeten meenemen. Ik ben heel benieuwd naar hetgeen ze gaan doen zo;n eerste afspraak! Daar open ik wel even een nieuw topic over.

Het voelt allemaal een beetje dubbel. We hadden dit nooit verwacht, omdat het bij de eerste zo makkelijk ging. Vreselijk ook allemaal die onderzoeken etc! Van de andere kant ook wel fijn dar er nu hulptroepen onderweg zijn.

Terug
Bovenaan