Naar de huisarts

Om 11 uur naar de huisarts, best spannend.

Zijn er nog meer van jullie die eerst naar de huisarts zijn geweest of hebben jullie gelijk een verloskundige gebeld?

Ohh spannend hoor!
Ik heb meteen de verloskundige gebeld! Wist eigenlijk niet zo goed wat ik bij de huisarts moest doen.. En ik heb via mijn verzekering een verloskundige opgezocht die bij hun is aangesloten.. Ik wilde gewoon graag een afspraak hebben voor de eerste echo! Haha!

Succes straks! :)

Liefs

Ik ga ook meteen de vk bellen, huisarts laat ik wel even weten dat ik zwanger ben. Hij/zij kan meestal niets voor je betekenen en zal je feliciteren en doorverwijzen naar een vk bij je in de buurt.

Succes hoor!

Ben geweest.

Mijn huisarts is wat afwijkend, hij wil mij nog een keer zien (over 4 weken). Dan gaat hij mij doorverwijzen naar de gynaecoloog (op leeftijds indicatie).

Zijn verwachting is dat de gynaecoloog me vervolgens weer terug verwijst naar de verloskundige.

Afspraak voor de eerste echo is gemaakt (op verwijzing van de huisarts dus).

Verder moet ik bloed laten prikken (Graviditeitsonderzoek).

Denk dat mijn huisarts het leuk vindt wat meer erbij betrokken te zijn :).

Ik heb vandaag ook de huisarts gebeld. Die heeft mij vorige zwangerschap begeleid. Helaas stoppen ze er per 1 januari mee! Balen. Kijken wat ze morgen in het ziekenhuis zeggen maar ben er niet blij mee om naar een verloskundige te gaan. (is hier altijd een kwartier rijden vandaan)

Ik ging braaf naar de huisarts. De eerste vraag was: 'Is het gewenst?' Ja. 'Oh nou, gefeliciteerd.'
Verder heeft ze de datum vastgesteld, maar dat had ik natuurlijk zelf al gedaan. Ik kreeg wat folders en een doorverwijzing naar de verloskundige praktijk in de buurt. En 5 minuten later stond ik weer buiten!
Ik dacht dat ze wel wat meer zou doen, het bevestigen ofzo, maar nee, de test die je thuis doet is blijkbaar genoeg.
Ik bel volgende week de VK voor een afspraak.
Fijne dag !

Terug
Bovenaan