Naar de peuterspeelzaal !

Lieve dames !
Onze dochter gaat aankomende maandag voor het eerst naar de peuterspeelzaal.
Ik zie er best wel tegenop, weer een fase verder...bah, wat gaat dat snel.
Onze dochter is er wel aan toe hoor, die vind het erg gezellig om met andere kindjes te spelen, maar mama is er denk ik nog niet aan toe...gaat dat ooit over?
Het idee dat andere mensen zich nu ook gaan bemoeien met het opvoeden...dat ik en mijn man het niet meer alleen voor het zeggen hebben, dat vind ik zo raar.
Is dit nou erg raar, of hebben jullie dit gevoel ook (gehad) ?
Liefs van Miena.
 
hoi miena,

gek genoeg heb ik dat nooit gehad met kim. Ik had wel veel tijd in de voorbereiding gestoken, en kim en ik hebben er totaal geen moeite mee gehad, zij niet met het feit dat mamma weer naar huis ging en ik niet met haar achterlaten. Ik kan me jou gevoel wel voorstellen hoor, het gaat ook zo hard, vindt ik ook. Die van mij wordt al weer bijan 3 jaartjes oud.

gr sandra
 
Heel herkenbaar! Onze dochter is 2 maanden geleden naar een nieuw KDV gegaan omdat we waren verhuisd. Ze was 3 maanden niet geweest en was er HEEEEEL erg aan toe om weer te gaan en met andere kindjes te spelen. Toen ik haar wegbracht pinkte ik een traantje weg en was zij met de playdough aan het spelen, wel wat stilletjes, maar heeft geen traan gelaten. We hadden haar wel goed voorbereid en zijn bij verschillende KDV's gaan kijken en bij deze voelde ze zich het meeste op haar gemak en was ze al aan het meedoen met de groep toen we gingen kijken.

Ik zelf haat eerste dagen maar ook laatste dagen, ik loop altijd te janken op eerste en laatste dag terwijl mijn dochter dat totaal niet heeft.

Heel veel succes met de eerste dag, ik weet zeker dat jouw dochter het daar heel erg naar haar zin zal hebben!
 
Meiden !
Bedankt voor jullie lieve reacties.
Ook ik heb onze dochter voorbereid op de peuterspeelzaal, elke keer dat we langs lopen of ze ziet de logo staan, dan weet ze dat dat de school is waar ze straks heen gaat. We zijn er al een keer gaan kijken, de kinderen waren toen buiten aan het spelen en ze mengde zich er zo tussen. Ging lekker haar gang.
Ook heb ik haar verteld dat ze daar gezellig mag spelen met andere kinderen en dat mama naar huis gaat en haar later weer op komt halen.
Tot nu toe lijkt ze het te snappen, maar ja we moeten maar zien of dat echt zo is als ik haar weg breng. Zelf denkt ik dat ze lief gaat spelen en mama een zwaai geeft, zo van
"Doei, tot straks".....hihi zou wel mooi zijn.
Nou mama nog !!!!!!!
Ik hou jullie op de hoogte hoe het gegaan is.
Liefs van Miena.
 
Hoi,

Ook onze dochter gaat morgen voor de eerste keer naar de peuterspeelzaal, het is eerst nog een kennismaking en dan donderdagmiddag is het echt de eerste echt keer.
Vind het wel heel spannend maar toch is het heel goed voor haar. Spelen met leeftijdsgenootjes, andere dingetjes doen en iets voor haar zelf te hebben.
Zal het dan ook best effe moeilijk vinden, maar ik hoop dat het van korte duur is.
Ook heb ik Lotte goed voorbereid en ze lijkt het te snappen en heeft er zin in. Dus op naar mogen.

Groetjes van Mieke mv Lotte (17-02-2004) & Jozua (15-10-2005)
en 22,6 wkn zwanger van een kadootje
 
Nou Dames !
Onze kleine meid is vandaag heen geweest en het is hardstikke goed gegaan.
We kwamen binnen en ze ging meteen puzzelen, mama heeft even bij haar gezeten, maar ze was zo zoet bezig.....mama was overbodig.
Ze heeft zich heel goed vermaakt...hihi wilde zelfs nog blijven dat ik haar kwam ophalen.
Voor mijzelf is het ook erg meegevallen, had het me erger voorgesteld dan dat het eigenlijk is, gelukkig.
Dus op naar woendsdag, want dan gaat ze vast weer erg blij heen
Bedankt voor jullie lieve reacties.
Liefs van Miena.
 
Hallo allemaal,

Mijn zoontje is in mei 2 geworden en is vanaf die tijd ook al op de peuterspeelzaal. Eerst 1 morgen per week omdat er geen plaats was voor een 2e dagdeel, maar sinds de zomervakantie gaat hij 2 keer. Op zich gaat het heel goed met hem alleen de eerste paar minuten is het even schreeuwen als ik wegga. Ik weet van die leidsters dat zodra ik mijn rug heb toegekeerd het alweer over is dus ik laat hem met een gerust hart achter. Hij doet heel goed mee met de groep en kan ook meedoen in de kring als ze een bepaald thema behandelen. Zijn praten is sindsdien ook enorm verbeterd. De leidsters bemoeien zich absoluut niet met de opvoeding. Zij geven alleen een aanvulling aan de ontwikkeling. zoals het leren lezen en voorlezen, zelfstandig spelen ed.
Ik denk dat hij het heel leuk vind. Ik krijg hem smiddags bijna niet meer mee naar huis.
Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben.
groetjes van de moeder van kevin.
 
Terug
Bovenaan