Naar de peuterspeelzaal

Afgelopen week is Jari voor het eerst naar de peuterspeelzaal geweest. Ik had eigenlijk verwacht dat hij het heel leuk zou vinden, toen zijn oudere broer ging wilde hij ook steeds blijven. Zijn broer gaat nu naar de basisschool en toen Jari begreep dat hij woesdagmorgen ook naar school mocht was hij helemaal enthousiast. Bleek dat hij dacht bij zijn broer op school te gaan. Dat was natuurlijk brullen. Eenmaal bij de peuterspeelzaal leek het hem geloof ik wel leuk. Toen ik wegging huilde hij niet. Toen ik hem weer ophaalde bleek dat hij toch wel had gehuild toen hij begreep dat ik echt weg was gegaan. Later had hij wel geplakt en een kleurplaat gemaakt. Hij was apetrots op zijn kleurplaat en toen ik hem ophaalde was hij dolblij. Vrijdagmiddag mocht hij weer maar toen had hij er weinig zin in. Toen ik hem kwam halen waren ze buiten aan het spelen maar Jari hing bij de stagiare op de arm en holde meteen naar me toe. Hij wilde gelijk zijn tasje halen en naar huis. Hij moet echt wennen en hopelijk vind hij straks wel leuk. Zijn oudere broer vond het vanaf dag 1 geweldig op de peuterspeelzaal dus dit is voor mij nieuw. Ik heb natuurlijk wel kindjes gezien toen die er eerst ook moeite mee hadden maar nu het mijn eigen kind is dat zo moet wennen. Dus moet mama ook wennen. Het is wel vreemd om dan 's morgens thuis te komen in een leeg huis zonder de beide jongens. Maar die paar uurtjes zijn wel zo weer ingevuld.

Wij kregen vlak voor Lara's verjaardag ook het inschrijfformulier, maar we willen Lara pas na de zomervakantie laten instromen. Ze plaatsen hier in vanaf 2 1/2 jaar. Voor Lara zou dat dan pas in mei zijn. Die paar weekjes voor de zomervakantie vind ik dan de moeite niet waard; is ze net gewend, is het meteen weer 6 weken vakantie.

Maar ik denk wel dat ze eraan toe is tegen die tijd. Ze krijgt steeds meer interesse voor spelen met andere kinderen. En het zal ook goed zijn voor d'r spelontwikkeling; ik zie nu dat ze met verbazing kan kijken als bijvoorbeeld d'r oma eens iets anders met de bal of met blokken doet dan dat wij met haar doen. Het duurt dan echt even voor ze snapt wat de bedoeling is. D'r wereldje mag best wat uitgebreid worden!

Het kost tijd om even te wennen, en het ene kind is het andere niet. Dat blijkt maar weer..

Deze week gaat Jules voor het eerst wennen op het KDV. Mijn moeder paste altijd op allebei de dagen dat ik moest werken. Maar straks met de nieuwe baby, krijgt mn moeder Jules een dagje niet. Dan kan ze lekker alle aandacht aan de kleine geven en voor Jules is het heel goed dat hij met andere kinderen omgaat en zich verder zal ontwikkelen.
Omdat hier de peuterspeelzaal twee dagdelen betreft, maar op momenten dat het mij niet zo goed uitkomt heb ik voor een dag KDV gekozen. Ook voor oma zal dat wat meer rust geven...
Tijdens het kennismakingsgesprek ging Jules gelijk al naar de groep en lekker spelen. Toen we daarna naar huis wilde, mochten wij wel gaan, maar hij wilde blijven. Ik denk dat dat wennen dus wel malkkelijk zal gaan. Maar zeker weten doe ik het niet. Want wat als papa en mama echt weg zijn??? We zullen zien!!

Gr Antoi

Ook Simon is van de week voor het eerst naar de psz geweest. Hij is nu 2 jr en 2 mnd, en hij vind het geweldig. Hij is thuis de oudste, maar naar 'school' gaan vind hij geweldig. Loopt met zijn eigen trollytas met schone kleren, luiers en beker met drinken naar zijn klas.

Eenmaal de jas uit kijkt hij niet meer naar me om! Vandaag is pas de 2e keer hoor, maar hij vind het wel helemaal geweldig. Dinsdag had hij gestreken en buitengespeeld. Hij was helemaal in zijn element. En toen ik hem kwam halen zaten ze in een kring liedjes te zingen. Dat vind hij ook leuk. Je zag wel dat hij het leuk vond dat ik er weer was, maar hij bleef netjes op zijn stoeltje zitten en meedoen met de liedjes.

Zo onwijs leuk om te zien, maar je ziet ook wel dat hij echt een stuk kleiner is dan alle andere kindjes. Instromen mag bij ons eigenlijk vanaf 2jr en 3mnd, maar ik vond dat hij er echt al aan toe was, dus na enig aandringen mocht hij iets eerder beginnen. De andere kindjes van zijn groep zijn allemaal al 3! Hij is dus echt een heel stuk kleiner. En thuis lijkt hij al zo groot, met zijn zus van 10 mnd ernaast, haha!

Groet, Liesje

Terug
Bovenaan