Naar de sauna als je zwanger bent?

Hallo allemaal,

Ik ben nu 17 weken in verwachting en ben benieuwd naar jullie mening over saunabezoek. Voor mijn zwangerschap gingen mijn vriend en ik eens in de zoveel tijd een dagje naar een grote sauna toe. Heerlijk vonden we dat, even helemaal ontspannen. Nu ik zwanger ben durf ik het niet meer, door de verhalen dat je kind er afwijkingen van kan krijgen doordat je oververhit raakt. De laatste tijd echter hoor ik steeds meer dat die verhalen sterk overdreven zijn en je, mits je het niet al te bont maakt, prima naar de sauna kan. Dat vrouwen in Scandinavie hat ook allemaal doen. Ik mis het best en zou graag weer eens zo'n ontspannen saunadagje doen, maar wil natuurlijk absoluut geen risico nemen wat de gezondheid van mijn ongeboren kindje betreft.                

Zijn er zwangeren onder ons die gewoon naar de sauna gaan, weet iemand er misschien meer van af? Als jullie gaan, hoe wordt er dan op jullie blote dikke buik gereageerd? Bedankt voor je reactie!

groetjes Judith
 
Hoi Judith,
het is inderdaad zo dat de sauna wordt afgeraden ivm verhoogde kans op miskraam tot week 12. Daarna wordt het afgeraden als je het niet gewend bent. Omdat jij in week 17 zit en je regelmatig naar de sauna gaat kan het echt geen kwaad. Ik kan zelf helemaal niet tegen de sauna, dus ik kan je helaas niet vertellen hoe mensen je aankijken als je met een dikke buik binnen komt, maar als ik jou was zou ik lekker gaan hoor! Veel plezier!
Groetjes Stephanie (40+1....)
 
Ik ben twee weken geleden in een sauna in een zwembad geweest. Heerlijk! Mensen keken niet raar op. Ik merkte wel dat ik het na 8 minuten wel even welletjes vond. Ben er uit gegaan en later er weer in.

Er zijn in beautyfarms sauna arrangementen voor zwangeren. Zou raar zijn als je dan commentaar krijgt.
 
Een beetje late reactie, maar het kan inderdaad gewoon hoor! Ik ben zelf ook een frequente sauna-bezoeker en heb het voor de zekerheid ook aan de VK gevraagd. Zolang je zelf nergens last van hebt, is er niets aan de hand.   Het is overigens wel aan te raden na 14 weken te gaan, omdat vóór die tijd oververhitting evt. voor een miskraam zou kunnen zorgen.

Zelf  ben ik inmiddels alweer een paar keer naar de sauna geweest (ben ook 17 wk) en heb ervan genoten. Ik hield het ook gewoon 15 min. vol. Je moet  alleen opletten dat je niet te snel opstaat i.v.m.  een  (te) lage bloeddruk.

Geniet ervan!
 
 
Terug
Bovenaan