Naar de sauna rondom ovulatie

<p>We proberen al ruim een jaar om zwanger te worden. In het afgelopen jaar ben ik bewust niet naar de sauna gegaan. Nu twijfel ik of ik zondag zal gaan, misschien geeft het juist ontspanning en verdwijnen kwaaltjes waar ik niet vanaf weet. Dat is precies rondom mijn eisprong, dus ook zaadcellen zijn aanwezig :) Heb al op Google gekeken, maar voor de vrouw staat daar niet veel over geschreven. Je zou denken als het bij de man negatief effect heeft, dan bij de vrouw ook?<br />We hebben overigens al een verminderde kans om zwanger te worden, dus vandaar dat ik voorzichtig ben. </p>

Ik weet niet zeker of het negatief effect heeft, maar mijn 38,1 graden koorts de dag voor IUI had volgens het ziekenhuis geen invloed op mijn ovulatie en kans van slagen... 
Als je al zwanger bent wordt het volgens mij wel aangeraden. Ik ga nooit naar de sauna dus heb me er verder nooit in verdiept. 

[quote quote=10258679]Ik weet niet zeker of het negatief effect heeft, maar mijn 38,1 graden koorts de dag voor IUI had volgens het ziekenhuis geen invloed op mijn ovulatie en kans van slagen… Als je al zwanger bent wordt het volgens mij wel aangeraden. Ik ga nooit naar de sauna dus heb me er verder nooit in verdiept.[/quote]
Dank voor je reactie! Toch goed om te weten. Ik ga nog eens verder speuren op internet. 

Eerste 15 weken van zwangerschap wordt het afgeraden, verder nooit gehoord dat het niet zou kunnen. Bel anders een verloskundige, die kan er wellicht wat over vertellen.  Zelf zou ik zeggen ff relaxen is juist goed in zo’n tijd, maar ben dan ook sauna fan en geen verloskundige 

Hoi, 
je eisprong is naar mijn weten heel gevoelig op temperatuur kan eerder of later springen door temperatuurwisselingen. Zo kunnen koorts en een sauna je lichaamstemperatuur zeker verhogen....
daarnaast is warmte idd niet goed voor sperma kwaliteit. Mannen die veel in contact komen met hitte rondom dat gebied (koks bijvoorbeeld) hebben aanzienlijk slechtere productie. Maar wat het voor invloed heeft als het al in jou is mbt het binnendringen van een ei, geen idee.
Maar Ontspanning is zeker goed voor je want stress is een nog grotere boosdoener voor je vruchtbaarheid.
kan me heel goed je twijfels voorstellen. Misschien dat je de ontspanning een andere avond kunt opzoeken door even lekker een massage te boeken? En als je toch besluit naar de sauna re gaan probeer dan korte sessies te doen en heel vaak te koelen. Zo houd je je temperatuur onder controle. 

Bedankt voor jullie reactie. Vaak denk ik bij twijfel niet doen. Maar het is inderdaad goed om te ontspannen. Als ik volgende week een gesprek met de huisarts heb zal ik het ook nog eens vragen. 

Terug
Bovenaan