naar dokter gaan

A

Anoniem

Guest
Hai meiden,

Ik ben 34 jaar en we zijn sinds januari dit jaar aan het proberen zwanger te worden. Helaas nog zonder succes. Nu wil ik eigenlijk volgende week eens naar de dokter gaan voor wat advies, maar mijn man vindt dit nog veel te vroeg. Heeft hij gelijk of moet ik toch al actie gaan ondernemen, gezien mijn leeftijd?

Ik heb ergens gelezen dat men idd eerder onderzoeken gaat doen als men boven de 30 is..
Zo ie zo kun je wel een advies gesprek aangaan, dan kan je huisarts je ook vertellen wanneer hij/zij meestal gaat handelen etc..
Zelf ben ik ook sinds januari gestopt en was ik vorige week bij de huisarts omdat ik voor het eerst al wat langer "overtijd" ben, toen heb ik m gevraagd naar verdere eventuele stappen in de toekomst..Hij heeft aangegeven dat ik in december dan wel terug mag komen en dan kunnen we onderzoeken waarom het eventueel niet zo kunnen lukken. Vind ik zelf eigenlijk wel fijn om te weten.(ben 28, vriend 35)Succes!

Hoi hoi,nou zo oud ben je niet hoor,voor kinderen,als het jou gerust stelt,zou ik wel gaan!!je moet doen wat je gevoel je zegt,ik zelf ben ook in jan gestopt,maar ben 27 en het heeft mij en me vriend niet mee gezeten,me vriend 2x geopereerd,ik 1x dus ik wacht er nog verlopig mee.Maar doe lekker wat je gevoel je zegt,je kan bijv ook ovulatietesten gaan gebruiken.veel sucses gr manuela

hallo Anoniempje,

Ik zou ook gaan als je je teveel zorgen maakt, want dat is niet goed, he... je zorgen maken. Maar bedenk ook dat net naar de dokter gaan ook stress mee kan brengen,... aan jou de keuze!
Soms moeilijk, he...

Succes,
Erika

hi,

zelfde schuitje...ben ook 34, maar in maart "pas" gestopt. gisteren begon ik voorzichtig over temperaturen, maar dat werd door vriendlief meteen van de hand gedaan. was veel te gecontroleerd bezig zijn...Nu moet ik morgen naar de dokter om mn rechterborst na te laten kijken, ik ga t wel eens vragen en hou je op de hoogte!

Over het algemeen houdt men 35 jaar aan om binnen het jaar doorverwezen te worden naar een gynaecoloog. Tenzij er duidelijk iets aan de hand is met je (bijv geen menstruatie, of extreem onregelatige menstruatie, buikoperatie in het verleden etc.)

Ik kan goed begrijpen dat je naar de dokter wilt gaan, ook gezien je leeftijd. Ervaring heb ik er niet mee, maar ik zou ook gaan als ik jou was.
Als je nou bv 25 was is het een ander verhaal, dan zou ik wel wachten. Maar met 34 jaar kan een dokterbezoek wel vind ik.

Groetjes Mosy

Hoi, hoi,

Ik ben ook sinds januari van de pil af en ik ben 4 weken geleden bij de huisarts geweest. Hij vertelde me dat als ik boven de 30 was geweest hij me gelijk had doorgestuurd. Dus als je het lang vind duren zou ik zeker eens gaan.
Ikzelf ben inmiddels al getest op soa ´s en m ´n vriend op zijn sperma. Komend januari worden we doorgestuurd naar de gyn.
Succes !

Gr. Monique

Terug
Bovenaan