naar een groot bed

hallo moeders

Ik heb een vraagje ( weet niet of ik hier goed zit maar toch). Vanaf wanneer kan je, je kleintje in een peuter/ kleuter bedje leggen?
Ik ben er misschien nog wel vroeg mee maar zit er over te denken om onze kleine meid in een groter bedje te laten slapen.  

groetjes auriske
 
Hoi Auriska,

Ik heb een autobed voor onze zoon gekocht toen hij 2,5 jr was..
Ik was toen zwanger en gingen van kamertjes wisselen en toen hebben we Robin in een peuterbed laten slapen en dat ging goed...vanaf dag/nacht 1..

Ik was bang dat hij uit bed zal komen maar dat heeft hij niet gedaan..duidelijk gemaakt dat hij in bedje moest blijven ook hebben we hem er in betrokken..Bed in elkaar gezet en opgemaakt..papa er in liggen en mama erin liggen.

Alles heel duidelijk verteld dat hij groot genoeg was om ook een in een groot bed te slapen..

Hopelijk heb je er wat aan..

Groetjes van Meta de mv Robin 3,5 jr en Jessy 5,5 mnd
 
Hoi,

Dochter slaapt hier sinds ze 2 jaar en 3 maanden is in een groot bed. Dat is probleemloos gegaan. Samen met papa in elkaar gezet en 's avonds had ik meer moeite met mijn kleine meisje in dat grote bed dan zij. Ze komt er niet uit en slaapt er heerlijk in.
 
Jaimey is nu 19 maanden en die slaapt sinds een paar dagen in een meegroeibed, en dat gaat perfect!
Hij ligt er heerlijk in te slapen en als ie wakker is gaat ie er ook niet uit maar roept echt zijn papa of mama.

gr kaat
 
hoi mijn dochter ging naar een groot bed toen ze 21 maanden was.
wij hebben er een bedrekje voor gemaakt zodat ze er niet uit kan vallen,
ze ligt namelijk altijd overdwars door het hele bed heen.
 
hallo!
mijn zoontje kreeg zijn eerste grote bed voor zijn 2e verjaardag.
en meteen een eenpersoonsbed.
ik heb nog een tip als je bang bent dat je kindje uit bed valt.
als je een extra dekbed hebt kan je die een beetje onder het matras stoppen en de rest op de grond zodat je een "glijbaan" effect krijgt.
rolen ze te ver om in het grote bed, rollen ze iig via de deken op een zachte vloer.

groetjes joke
 
Hoi hoi,
Wij hebben onze zoon met 13 maanden in een peuterbed gedaan. Volgens mij is dit ook erg afhankelijk waat voor'n kind je hebt. Onze zoon ging zn bed wel uit om te spelen, maar ook zn bed weer in om te gaan slapen!!!!
We hadden er wel een 3 kwart hekje aangemaakt zodat hij niet uit bed zou vallen. Sinds 2 maanden (hij is net 2) is ook dat hekje weg. Wat erg makkelijk is, is dat hij bij anderen ook wat makkelijker in een bed gaat slapen....

Groetjes Bertine
 
Wij hebben onze zoon met anderhalf jaar in een peuterbedje gelegd. Mijn vader heeft het bedje vroeger zelf gemaakt en heeft een klein opstaand randje zodat hij er niet uit kan vallen, maar zelfs dat is niet echt nodig omdat hij vrij recht blijft liggen. We hebben hem toen in dit bedje gelegd in de hoop dat hij er zelf uitkomt, maar dat doet hij alleen maar als een van ons er bij is.


 
Terug
Bovenaan