Naar fysio en dokter

Ik ben  vandaag  naar het CB geweest en heb een verwijsbrief voor de fysio en dokter meegekregen. Anne's hoofdje is nog steeds afgeplat en ze heeft behoorlijk last van schilfertjes. Volgens mij is dat laatste achterblijfsel van berg, maar volgens de arts niet.... we zullen zien. Ik heb nu morgen een afspraak bij de huisarts om 10.40 uur.  
Ik ben benieuwd wat hij gaat zeggen. Ik moet ook nog een afspraak met de fysio maken, ik moet even kijken wat handig is, want het is een behoorlijk eind lopen.
Anne  is nu 4 maanden, 60 cm en 5830 gram. Haar hoofdomtrek is 38,8cm. Dus ze is aan de kleine kant. Toch was 5x 165 voeding voldoende en moet ik nog 1,5 maand vol proberen te houden. Ik heb nu wel diksap gekocht en  Anne na haar fruithapje wat gegeven. Ze vond het maar een vreemd iets... haha!
De wandelwagen vond ze ook geweldig. Lekker om zich heen kijken enzo...

De volgende afspraak met het  CB hebben we op 15 mei, dus dat duurt nog wel eventjes.    

Zijn er nog meer kindjes met een voorkeurshouding en een afgeplat hoofdje? Ik ben benieuwd wat jullie eraan doen of wat de fysio gezegd heeft.

Groetjes,
Natasja
en
Anne (29 november)

Ha Juf!

Ik maak me echt niet druk om haar gewicht en lengte. Enneh, Anne krijgt al iets meer dan die  165 hoor. Ik doe lekker waar ik zelf zin in heb. Mijn  vriend is ook altijd 'te klein' geweest en is nu ook 1.79 meter....  
Ik heb vandaag na het fruithapje wat Diksap gegeven. Daar hebben we het bij het CB niet over gehad, haha.  

Ze krijgt nu obgeveer 4x 180 en 1 x 200 melk en verder nog een fruithapje en daarna nog wat Diksap of melk. Dat laatste ligt eraan  hoeveel flessen ze op heeft. Als het er die dag 4 zijn krijgt ze bij het fruit  melk en anders sap. Meestal weet ik als ze wakker wordt al of het er 4 of 5 worden. Als ze laat wakker wordt worden het er 4 en als ze vroeg wakker is 5.
Makkelijk he.

Groetjes!

Hoi,
Katie heeft ook een voorkeurshouding, ik probeer, zo goed als het kan natuurlijk, elke keer haar hoofdje de andere kant op te leggen als ze slaapt, ook met aankleden en knuffelen en spelen probeer ik ervoor te zorgen dat ze de goede kant op kijkt. Dit gaat goed maar ze ligt nog steeds het liefst op links te slapen....ach ik hoop maar dat de aanhouder wint...
we zijn nog niet bij een fysio geweest want het is nog niet zo erg. We moesten volgens het cb eerst dit proberen.

Wat zei de arts dan van de schilfertjes op Anne's hoofdje?

Groetjes Mickey

Hoi!

Gister zijn we gezellig met zijn allen bij de dokter geweest. Mijn vriend zou weer gaan werken, maar voelde zich 's nachts niet goed worden, dus die zit nu alweer de 5e week thuis. (Leuk hoor, 2 baby's, waarvan 1 hele grote, hihi)
Voor Anne heb ik een zalfje gekregen voor haar hoofd en nekje (smetplek) en ik mocht het ook op haar handjes gebruiken. Verder kreeg ik een heel verhaal over koemelkallergie, hooikoorts, bronchitis, astma en weet ik veel wat nog meer. Maar volgens mij is haar huidje gewoon droog. Dat heeft mijn vriend ook en die heeft ook altijd schilfers in zijn gezicht.
Over de fysio zei de arts dat dit NOOIT helpt. Een hoop ge-bla-bla, maarja. Ik heb lekker toch een afspraak met de fysio gemaakt en ga daar volgende week woensdag heen. Het eerste gesprek is oriënterend en daarna komt dan een afspraak met oefeningen. Ik ben benieuwd, want al die ideeën van het consultatie bureau hielpen niet. Het is alleen maar erger geworden. (Haar oortjes staan nu ook niet meer recht, ofwel de een staat meer naar voren).
We zien het wel. Niet geprobeert, altijd mis toch??? Ach, het kan in ieder geval geen kwaad. En mocht je het blijven zien heb ik er tenminste alles aan gedaan.

Groetjes,
Natasja
en
Anne (29 november)

Finn had ook last van een voorkeurshouding, hij is er nu zo goed als vanaf.
Ik heb niet echt iets bijzonders gedaan, wel zijn hoofdje draaien en de andere kant stimuleren met een speeltje enzo maar dat hielp toch niks, hij draaide hem vanzelf weer terug. Rechts blijft nog wel zijn favoriete kant maar als hij slaapt ligt hij nu vaker naar links dan naar rechts.
Ik hoop dat jullie beebs er ook overheen groeien!

Terug
Bovenaan