naar gynaecoloog geweest

A

Anoniem

Guest
Hay hay,

We zijn gisteren voor de tweede keer naar de gynaecoloog geweest. We zitten nu dus in ronde 11.

We gaan nu dus verder kijken, want ze zei dat de uitslagen dus prima in orde waren, zaad van mijn mannetje was meer dan goed, hoeveelheid en bewegende zaadcellen zit boven het gemiddelde, dus dat is heel erg mooi.

Bij mij was uitstrijkje en inwendige echo en bloedonderzoek enzo ook prima in orde. Dat is in ieder geval heel erg prettig om te weten dat alles in orde is, hoeven we daar in ieder geval geen zorgen om te maken.

Maar omdat het toch nog niet lukt, gaan we, volgende maand, als ik mijn ovulatie heb gehad, gaan ze met een inwendige echo kijken bij mij hoe de zaadcelletjes zwemmem, of ze wel door het slijm heen kunnen zwemmen..
Dus hopelijk hebben ze hun juiste zwemdiploma's :) en zwemmen ze prima, maar dat is dus afwachten volgende maand..

Spannende periode breekt weer aan, want 29 september is mijn NOD, we blijven duimen dat het een keer gelukt mag zijn..
Ben er wel bang voor, want had gisteren heel de dag ongi pijn, is nu weg, en al een aantal dagen pijnlijke borsten, zoals elke maand, maar we blijven positief en blijven duimen..

Voor alle andere meiden blijven we ook duimen en alle zwangere onder ons wens ik ontzettend veel geluk toe..

Liefs, Chantal

Hoi Chantal,

Spannend weer voor je! We gaan weer duimen. Ik zit nu zelf in ronde 7 en zit er ook aan te denken om naar de ha te gaan. Vooral omdat ik ook 30 ben. Hoe gaat dit verder in zijn werk?? Waar beginnen ze mee?

Liefs Ilona

Hoi Ilona,

De huisarts stuurt je dan door naar de gynaecoloog en de gynaecoloog probeert dan door middel van een aantal vragen er achter te komen hoe lang jullie al bezig zijn, hoe regelmatig je cylus is, je krijgt folders mee en bij mij werd ik bij de eerste keer al inwendig onderzocht door middel van een inwendige echo, een uitstrijkje nemen ze dan ook af en je moet op een bepaalde dag van de cyclus bloed laten prikken en dat wordt dan allemaal onderzocht. Bloed onderzoeken ze op ziektes en ze kunnen in het bloed zien of je wel een eisprong hebt. En mijn man werd gevraagd sperma in te leveren en dat wordt dan ook onderzocht.

En bij het tweede consult worden al die uitslagen besproken en nu moeten we dus de derde keer terugkomen en dat moet als ik ovuleer en dan wordt gekeken hoe de zaadcellen zwemmen, of ze wel door het slijm heen kunnen zwemmen.
En ook nemen ze dan wat slijm af wat ze dan weer gaan onderzoeken..

De eerste keer geven ze je ook temperatuurlijsten mee om op die manier erachter te kunnen komen wanneer je je eisprong hebt. Ik heb dat een aantal keer geprobeerd, maar dat werkt bij mij niet, de temperatuur schommelt teveel. Dus ben ik al drie maanden bezig met ovulatietesten, dat werkt prima. Zo weet je ook dat je een eisprong hebt en ook wanneer.

Het is allemaal wat, maar ja, als je eenmaal een kinderwens hebt, dan doe je er alles voor..

Als ik jou was, zou ik ook gewoon naar de huisarts gaan, als je jezelf daarbij prettiger voelt, zeker doen. Sommige huisartsen schijnen nogal moeilijk te doen over het feit dat je het eerst 1 jaar moet proberen voordat je ze doorsturen, maar dat heeft mij huisarts niet gedaan.

Wat is het allemaal spannend hé, ik duim ook voor jou..wanneer is je NOD??
Ben benieuwd hoe het je verder vergaat, succes meid!!

Liefs, Chantal

Terug
Bovenaan