Naar het CB geweest met allebei de kids

Hoi meiden,

Vanmorgen half 10: naar het CB.
Het was voor Roderick de 14 maanden check. Alles was goed met hem. Vind het daar allemaal prima. Doet alles wat hij moet doen en verkend ook die hoeken waar hij eigenlijk niet hoeft te zijn.
Voor Anne-Sophie was het een extra controle. Ze wilde bij de 2 jaar check neit meewerken. dus moest ze nog een keer voor haar ogen enz. Ook nu wilde ze niet meewerken maar hebben haar goed beet moeten houden (klinkt zielig, is ook zielig)
Maar ze moest ook terug omdat ze nog slecht praat. Ook dit is nog niet echt verbeterd. Ze gaat wel steeds wat meer woordjes zeggen maar lang niet voldoende. Ook heeft ze echt geen interesse in boekjes en plaatjes. Nu heeft de CB-arts ons doorverwezen naar de huisarts. Die moet beoordelen wat hij ervan vind. Het word OF logopedie OF MOLENSPREEKUUR.
DIt is in het Sophia kinderziekenhuis en dat is ene hele ochtend. KNO arts, Logopedist, psychische test enz.
De CB arts had nu in haar oren gekeken (JAJA toen ik haar strak tegen me aan hield in een soort houtgreperige houding) en allebei haar trommelvliezen waren vurig rood.
De huisarts zit in hetzelfde gebouw bij ons dus ben er gelijk heen gelopen en kan vanmiddag om half 3 al terecht.
Ben wel benieuwd wat die gaat zeggen.
Jullie horen ervan.

Groetjes Marianne

PS. iemand al eens vna het molenspreekuur gehoord of er zelf al eens geweest? Voor mij is het echt iets nieuws.

Hoi Marianne,

Weet je dat trommelvliezen van kindren altijd rood zijn als ze boos of verdrieitg zijn? Als ik het zo lees, zal AS zich flink druk hebben gemaakt....

Ik ken het MOLENSPREEKUUR niet, maar heb met Bas wel logopedie. Bas ervaart dat alleen maar als heel leuk. Hij heeft totaal niet door dat hij aan het oefenen is. Nu gaat het bij Bas niet om een spraakachterstand, maar om zijn overmatige kwijlen. Ik heb het er een keer met de logopediste over gehad, maar voor echte oefeningen op het gebied van taalontwikkeling zijn onze kids nog best jong.
Ik zou persoonlijk voor zo'n spreekuur kiezen. Allerlei dingen uitsluiten. Niks mis mee toch en dan kunnen zij jullie daarna misschien een goed advies geven.

Succes, Karin

Hoi meiden,

Ben terug van de huisarts.
Zijn dus doorverwezen voor het molenspreekuur.
Maar dan zit je dus ECHT in DE MOLEN.
Heb al gebeld naar het Sophia kinderziekenhuis.
Kreeg daar een vrouw aan de telefoon (heel aardig)
Die stelde mij een paar vragen om te kijken of Anne-Sophie idd in aanmerking komt. Ze komt dus duidelijk in aanmerking.
Nu krijgen we via de post een aantal formulieren die we in moeten vullen over de taalvaardigheid en gedrag. Marnix en ik moeten dat allebei afzonderlijk invullen. Daarna krijgen we een oproep voor een ochtend voor de onderzoeken.
Die ochtend begingt om kwart over 8 en duurt echt de hele ochtend. Ze word door 5 artsen bekeken. daarna bespreken die 5 artsen alles met elkaar.
En daarna is er een gesprek met de ouders.
MAAR...de wachttijd is 3 maanden. Dus nog even te gaan.

Groetjes Marianne

Hey,

Das wel lang wachten maar wel erg fijn dat je dan in een ochtend bij alle artsen bent geweest. Ben benieuwd wanneer je mag/moet komen?

Hier moeten we donderdag met z'n alle naar het CB. Sam voor 2 jaar en Dani voor een half jaar. Ben benieuwd want Sam klets wel en wij kunnen het verstaan maar het is wel een apart woordenboek wat ze gebruikt. En luisteren doet ze ook alleen als ze zin heeft.

Groetjes Patries

hoi hoi,
wel goed dat alles meteen bijelkaar bekeken wordt. Dan heb je dat meteen gehad en als dat nodig mocht zijn hoef je niet weer eindeloos te wachten op de volgende arts.
Heel veel succes en ik ben benieuwd wat ze van je meisje vinden,

groetjes Tamar

Hey Marianne,

Ik heb nog nooit gehoord van zo'n spreekuur, wel goed dat het er is! 3 maanden wachttijd, dan heb je idd nog wel even te gaan.
Gaat ze toevallig niet naar de psz? Want patrick was ook heel laat met duidelijk praten, maar die ging met sprongen vooruit toen ie naar de psz ging...

anyway; succes!

liefs miranda

Hoi,

Ik heb ook nog nooit van het molenspreekuur gehoord. Wel goed dat ze zo alert zijn toch? Zielig he als je de houtgreep moet toepassen.
Wij moeten altijd om en om komen met de kids op het cb. Lekker onhandig want je komt toch altijd met de hele bubs aangezien we er niet eentje alleen thuis kunnen laten.
gr.ing

Terug
Bovenaan