naar het strand??

hallo moeders!
 ik heb een vraagje, ik ben eind mei uitgerekend dus ik heb straks lekker de maanden juni,juli en augustus verlof, maar nou heb ik een vraagje, ik ga heel graag naar het strand maar mag dat dan straks al met de kleine??   ik hoop dat iemand een antwoord heeft
alvast bedankt
groetjes Danielle   (26+2wkn)

Hoi Danielle,

Het is best lastig met die vele voedingen om een hele dag heerlijk ontspannen op het strand te zijn, dus misschien ben je het sneller zat...

Geen idee wat er door kinderartsen, verloskundigen en andere professionals gezegd wordt hierover, maar mijn mening is dat je best met je kleintje naar het strand kunt gaan zolang je er goed op let dat je hem/haar uit de zon houdt. Ik zou je aanraden je kindje dik in te smeren met minimaal factor 40 en onder een parasol en het liefst nog in kinderwagen wiegbak waar zo'n zonneklep boven zit.

Succes met je verdere zwangerschap en alvast veel plezier komende zomer!

Groetjes, Michele (32+1)

bij mij was het een ramp!
ik vertrok vol goede moed richting strand,maar eenmaal aangekomen,het was echt een ramp haha.
ten eerste die voedingen steeds tussen door,je zit toch niet lekker ontspannen op het strand,je kindje moet wel uit de zon blijven,en echt overal zat zand,mn dochter kreeg een poep broek,ik had natuurlijk een matrasje bij me,maar toch overal zand,en zij huilen !ze had het warm,ze was moe,overal zand dat schuurt,nee het was geen ontspannend dagje uit haha.ik heb het daarna nooit meer gedaan haha.
tja dat is dus mijn ervaring
groetjes diana

He Danielle,
Ik weet niet of het kwaad kan en of het wat is. Ik zou het gewoon uitproberen! Ik hou helemaal niet van het strand maar kan me voorstellen dat je graag wil. Ik zou de eerste keer niet alleen gaan en pas als je jezelf weer helemaal goed voelt.
Succes!
Mar (ook 26 wkn en 2 dgn)

Ps. Kom je ook eens buurten op het mei-forum?

Hoi,

Ik kan me voorstellen dat je het heerlijk vindt om naar het strand te gaan, maar ga nu even uit van zo'n ukkie die niet kan zeggen dat ie het warm heeft, zweet, dorst heeft, zich niet lekker voelt in die warmte, behalve dat ie het op een huilen kan zetten. Het lijkt mij in ieder geval de eerste weken zeker geen goed plan, maar ja... wie ben ik?!!

Het lijkt me dan in ieder geval beter om naar een park ofzo te gaan, waar de bomen veel schaduw geven en het niet zo warm is als op een niet-beschutte plaats als het strand en waar je met de wagen nog kunt gaan lopen (wat op een strand in het hoogseizoen ook niet echt kan natuurlijk).

Maar het belangrijkste is toch wel dat baby's absoluut  niet in de  zon mogen, ook al heb je ze heel goed ingesmeerd met de hoogste factor, huidkanker  kan op latere leeftijd een gevolg zijn, dus denk er goed over na !

Maar goed.. misschien is het iets dat je een keer moet proberen en waarna je zelf de conclusie kunt trekken of het voor herhaling vatbaar is of niet. Ik kan je alleen zeggen wat ik ervan vind....

Groetjes Marasje

Hoi,

Ik zou het niet doen maar ja ik heb ook een zoon die helemaal niet van warmte houdt!
Hij is in februari 2005  geboren en het is niet echt een zomer jaar geweest maar als het buiten ook maar iets te warm werd zette meneer het al weer op een huilen.
Zelf een wandeling in het bos in de schaduw vond hij al te warm.

Je moet het natuurlijk zelf weten en je merkt pas hoeveel werk het met zich mee brengt als de kleine er eenmaal is. Je kunt er nu niks van zeggen dus blijf gewoon lekker allemaal leuke dingen bedenken wat je allemaal zou willen doen en geniet maar lekker van je zwangerschap en staks je verlof.

Groetjes Alies

Hoi Danielle,

Het lijkt mij ook niet zo'n succes met zo'n kleintje. Mag absoluut niet in de zon, al die voedingen en verschoningen (is allemaal niet zo hygienisch  met al dat zand)  en je hebt zelf ook nog kans op een zwangerschapsmasker. Dus niet alleen je kindje heel goed insmeren, maar ook jezelf!
Heb je niet een lekkere tuin of park of bos in de buurt?

Marianne

Volgens mij kan dat echt geen kwaad, als je je kleintje maar
goed insmeert met een sunblock en in de schaduw houdt.
Maar wat de anderen ook zeggen, misschien vind je kleintje
het straks alsnog wel veel te warm en wordt het niks.
Ik hou ook van het strand, en ben straks ook wel van plan om
de kleine mee te nemen naar het meer hier, maar het moet
ook weer niet te heet zijn, denk niet dat het dan een succes
wordt. Maar je kunt er nu toch nog weinig van zeggen, probeer
het straks gewoon, je komt er snel genoeg achter of hij/zij ook
net zo van het strand houdt als jij..

xx Syrah (33 wk)

Terug
Bovenaan