Naar het ziekenhuis geweest

Hallo Meiden,

Hier zit ik dan, erg verslagen achter de computer …..ik kan wel janken.
Ben vandaag naar het ziekenhuis gegaan. Ik ben ook zo blij dat ik dat heb gedaan … …

Ik ben dus NIET zwanger … ….en weet je dat is niet eens de reden waarom ik zou kunnen janken.
Zoals een aantal van jullie weten heb ik in t begin dat ik Clomid slikte een cyste gehad. En deze is op een natuurlijke wijze weer verdwenen.
Heb daarna weer een maand Clomid gekregen en controles gehad en alles zou goed zijn.
Daarna voor 3 maanden Clomid meegekregen. Voordat ik daarmee kon beginnen hebben ze eerst gekeken of er een eitje “klaar stond ”om te springen. Dit was t geval en ik zou dan bloed moeten laten prikken een week later en dan wist ik of ik daadwerkelijk een eisprong zou hebben gehad. De uitslag kreeg ik en ik had een eisprong gehad, maar zei die vrouw toen (t was niet mijn eigen gynaecoloog): waarschijnlijk is het eerder geweest dan we dachten. Maar ga maar met de Clomid beginnen en dan horen we daarna wel of je zwanger ben of toch ongesteld.

Nou oké je denkt dan dat zij het weten.
Ik kom vandaag aan bij t ziekenhuis (gelukkig nu wel mijn eigen gynaecoloog) en ze zag dat mijn cyclus wel inderdaad wat stabieler was geworden, maar nu toch wel weer extreem lang duurde. En aangezien ik al 2 testen heb gedaan die negatief waren, dacht ze wel dat ik niet zwanger zou zijn.

Ze heeft toen een inwendige echo gemaakt en zag dat mijn slijmvlies erg dun was. Dit weer er eigenlijk al meteen op dat ik waarschijnlijk geen eisprong heb gehad. De rechter eierstok zag er goed uit, wel weer een heleboel kleine eitjes, maar de linker eierstok daar zag ze meteen een zwart bolletje … …ja … …weer een cyste … …
Wanneer deze gekomen is weet ze niet precies, maar te zien aan mijn vorige ongesteldheid (die was maar 3 dagen) denkt ze dat t er toen ook al zat.

Zucht … …ze keek daarna nog in me papieren en zag dat de vorige keer met het bloedprikken het vrouwelijk hormoon (wat je krijgt als je een eisprong heb gehad) erg laag was. Normaal moet dit 30 zijn en bij mij was t 14. (Raar hè want ik schreef net nog dat die andere zei dat alles goed was) Dus ze vroeg zich ook al af waarom ik niet van die andere gynaecoloog meteen 2 tabletten Clomid heb gehad …
DAT ZOU DUS BETEKENEN DAT IK GEWOON 3 MAANDEN VOOR JAN MET DE KORTE ACHTERNAAM HEB GESLIKT!!!!
Erg fijn hè.

Nou hebben we besloten dat ik nu een middel krijg (Provera) om mijn ongesteldheid op te wekken. Deze moet ik 10 dagen slikken. En dan moet als t goed is na 12 dagen mijn ongesteldheid beginnen. Dan kan ik op de 3e cyclus dag weer beginnen met Clomid, maar deze keer met 2 tabletten op een dag. En de 2e of 3e dag moet ik weer komen voor een uitgangsecho. Dit om te kijken hoe t baarmoederslijmvlies er dan uit ziet. Slaat deze kuur Clomid niet aan, dan gaan we meteen over naar 3 tabletten en als die niet aanslaan gaan we door naar de spuitjes … …

Dus ja al met al ben ik voorlopig dus wel weer zoet …
Sorry, voor dit lange verhaal …ik moest t even kwijt …

Liefs Flower

PS. alle meiden die eerder hebben gereageert op mijn berichtje....ontzettend bedankt voor jullie lieve antwoorden
 
hi flower,

wat enorm jammer dat die cyste toen niet gezien was.. al die maanden die tellen voor jou dubbel...
hoop dat je snel ongi word en weer verder kunt!!
wat is clomid voor eenmidde~? om je eitjes te rijpen?

zet hem op he!!
vr gr bibi :)
 
Wát een gedoe!!! Wat zul jij je gefrustreert en machteloos voelen. Ik zou een fles wijn opentrekken na zo'n k.. dag. Als je een kinderwens hebt, denk je er hoe dan ook aan, maar als alles zo tegenzit kun je bijna aan niets anders meer denken. Waar of niet?

Ik kan niets voor je doen, maar misschien een tip: probeer elke week iets leuks te plannen met je man/vriend. Ga op zondag lekker zwemmen in het tikibad of kies voor een verwendag, zoek afleiding. Op die manier houd je leuke dingen in het verschiet en leef je daar ook naartoe en gaat de tijd vanzelf sneller.

Toen het bij ons eerst niet wilde lukken, begon ik op een gegeven moment steeds tegen mezelf te zeggen: "Boven is mijn wens bekend. Het komt wanneer het de juiste tijd ervoor is." En daar moet je in geloven, want het is ook echt zo.

Misschien een leestip: "De kracht in jezelf" van Joseph Murphey

Sterkte!
 
hoi flower

ik weet hoe je je voelt ik heb ook alles meemaakt wat jij nu doormaakt.
heb hormonen gespoten en clomid geslikt.heb een miskraam gehad een reductie en heb na vijf jaar eindelijk geluk gehad.meid ik weet dat er geen woorden voor zijn maar houdt moet
ook jij zal een keer geluk hebben.
ik wens je veel geluk en hoop dat je wens in vervulling gaat

liefs
Suus
 
Hi Wendy,

Dank je wel voor je lieve berichtje.....de tranen rollen er gewoon van over me wangen.....
Tis inderdaad net wat je zegt: t komt wanneer het de juiste tijd ervoor is....
Heel mooi gezegt!!

Hoe lang duurde t bij jullie voor je zwanger was???

Ik zou graag contact met je willen houden....misschien een idee om te mailen?? Ik hoor t wel

Liefs Flower
 
Hoi Flower,

Wat ontzettend jammer voor je! Vervelend als het allemaal zo tegen zit.

Ik ben erg benieuwd wat een reductie is, heb er nog nooit van gehoord.

Groetjes Mosy
 
Hoi Flower, lijkt me leuk om te mailen. Wij mogen al met al niet klagen over onze vruchtbaarheid hoor, maar na een miskraam in sept. 04 zat ik helemaal in de rats. Het was een flinke klap. Veel mensen kunnen het een plekje geven, maar ik zat er heel erg mee in mijn maag, omdat iedereen zwanger is om mee heen en ik kon niet begrijpen wáárom het ons moest overkomen en niet al die anderen. Kortom, de druk was bij mij heel groot en toen mijn cyclus van het ene uiterste naar het andere ging na de curretage, had ik geen vertrouwen meer in mezelf en mijn lijf. Toen kreeg ik ook dat boek aangereikt en dat gaf me op dat moment een goed gevoel. Gelukkig is het goed gekomen, maar juist toen ik het niet verwachtte. Door die miskraam kan ik andere mensen heel goed begrijpen (tot op zekere hoogte natuurlijk) die graag een kinderwens hebben, maar die keer op keer weer een teleurstelling te verwerken krijgen. Maar laat je mailadres maar achter, dan mail ik je.
Liefs, Wen
 
Terug
Bovenaan