Naar huisarts geweest en WIJZER geworden!!!!!!!(Ben geloof ik 1 van de weinigen)

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal

Ben vandaag bij de huisarts geweest!!!!!!
Nou we zijn wel degelijk wijzer geworden. Het hele verhaal verteld en ik had ook het een en ander op papier gezet voor de duidelijkheid.
BV; wanneer we gestopt zijn met de pil, wanneer ik ongi werd, en 1 maand getempt, en wanneer getest.
Zo kon ze in 1 keer zien hoe of wat.

Omdat ze het vreemd vond dat mijn eerste ongi's regelmatig waren en mijn laatst inmiddels 2  niet(en dus 45 a 50 dagen tussen zat)  is ze daar op verder gegaan!!

Ze vertelde dat als je regelmatig ongi bent dus een cyclus van 28 tot ongeveer 31 dagen hebt, en iedere maand weer dan is het zeker dat je een eisprong hebt!!!
In mijn geval duurde de laatste 2 cyclussen erg lang dus twijfelde ze of ik wel een ei had(om het zo maar te zeggen!!!)
Het kan zijn dat het eitje ergens rond blijft dwalen zei ze en dus niet ongi word.

Nu heb ik(voor sommige miss. al bekent)PRIMOLUT gekregen. 10 dagen lang 3 tabletten per dag dan komt gegarandeert 2 dagen daarna mijn ongi. Normaal geeft je lichaam zelf het hormoon progesteron (dat zorgt ervoor dat het baarmoederslijmvlies geschikt is voor het opnemen van een bevruchte eicel)af rond je eisprong. Dat word bij mij dus door die PRIMOLUT gedaan.

Ze zei dan "RESETTEN"we je om het zomaar te noemen en dan gaan we vanaf dan naar mijn cyclus kijken of ie dan wel normaal is!!!
Snap je het allemaal nog!!!?????
En dan mag/kan ik evt op dag 12,13,14,15 gerekend vanaf de eerste dag van mijn laatste menstruatie een ovulatie test doen of ik wel een ei krijg!!!!(en dan natuurlijk wel te hopen dat die cyclus rond de 28 dagen duurt(oftewel 14 dagen voor mijn menstruatie)
Maarja dat weet je altijd achteraf..

Dit is dus wat we gaan doen ze had meer alternatieven maar dan ga je dus de medischemolen krijgen. En ze gaf zelf aan dat het mag maar wel een beetje te snel is. Ze zei misschien als je ongi regelmatig is/ word (dan krijg ik dus een ei) is de kans op een zwangerschap dus meer dan nu zeg maar!!

Als ik na een aantal maanden niet zwanger, normaal ongi of helemaal niet wijzer ben geworden. Is de volgende stap(de medische molen=gynecoloog dus)een pil slikken om een ei te krijgen. Die pil geeft bijna geen enkele huisarts meer omdat de kans dat er meer eitjes komen en dus een meerling kan worden dan te/erg groot is.
Ze schijnen de hoeveelheid eitjes te kunnen controleren!!

Nou goed dat is geloof ik ons hele verhaal. Ja ja we hebben er inderdaad een half uur gezeten ze nam goed de tijd voor ons om alles uit te leggen!!!
Ik hoop dat jullie alles begrijpen anders hoor ik het wel!!

Groetjes Moppie

Fijn dat jullie zoveel wijzer zijn geworden!!!
Na welke ronde ben je naar de ha toe gegaan
als ik vragen mag??? Ik hoop dat het nu snel
raak is voor jullie. Liefs x Isa.

Op zich is dat best goed nieuws dan toch?

Ik vind het zo raar idd dat je eerst wel een regelmaat had in je

cyclus en nu niet meer

Maar iedergeval ben je nu nog steeds niet ongi toch

zei ze ook nog dat het kan dat je nu alsnog zwanger bent

of niet

groetjes natasja

Goh wat goed meid!!
Ik ben blij voor je dat je er nu weer met frisse moed tegenaan kan gaan, want het is natuurlijk ook niet alles om steeds in die onzekerheid te zitten he!

En ga je nu ook ovu testen gebruiken?

Lekker voor je dat je nu weet waar je aan toe bent!

Spreek je gauw hoop ik,

xx Bren.

Hoi,

Nou spannend hoor, wel mooi dat je duidelijkheid hebt en knap ook dat je af kan wachten, ik had geloof ik zo bij de gyn gezeten.
Ik hoop echt voor je dat je zo snel zicht krijgt op je cyclus en dat je in elk geval wel normaal een eisprong hebt! (en rap zwanger of course!)

Liefs

Ha brenda

Ik had eigenlijk ook wel vanmezelf gedacht gelijk naar de gynecoloog te willen. Maar toen ik eenmaal voor de keuze stond en wist dat er nog andere minder ingrijpende opties waren, krabbelde ik toch wel een beetje terug!!!!
En heb er achteraf geen spijt van!!
Alhoewel ik dat ook pas weer na een maandje of 3 a 4 kan zeggen!!!
Maar ik denk maar zo er zijn nog opties en de kans om binnen nu en 3 a 4 maanden zwanger te raken is grooot(is niet helemaal het goede woord maar kan makkelijker gebeuren door mijn hopelijk regelmatige ongi.)Snap je het allemaal nog!!!???

Hoe staan jullie ervoor dan!!??Al lang bezig!??? nou ik hoop je snel weer te horen!!
Groetjes Moppie

Hoi Moppie,

Ik weet niet of je mijn verhaal kent, maar ik ben dus ook vorige week bij de huisarts geweest omdat ik na mijn laatste menstruatiie (7 febr.) helemaal NIET meer ongesteld ben geworden.

De HA heeft contact opgenomen met de gynaecoloog en afgelopen vrijdag heb ik bloed laten prikken op zijn advies. Tevens heb ik een kuur PROVERA gekregen van 7 dagen, wat een bloeding op moet wekken. Nu dus even afwachten op de uitslag van het bloedonderzoek.

Ik wil jou ook veel succes toewensen !!!

Groetjes Ellen

Ha Ellen

Wanneer ben je begonnen met die kuur!!!
En weet jij het verschil tussen PROVERA en PRIMOLUT????
Ik las dat jij een 7 daagse kuur hebt, ik heb een 10 daagse en slik 3 pilletjes per dag!!!
Maar wat is de werking!!?? Zal die precies hetzelfde doen!!!
Nou ga ik net naar het toilet en was mijn afscheiding(zeg maar) een beetje rood!!!
MMM nou ik moet het allemaal maar afwachten.

Wat is de volgende stap die bij jouw gaat volgen. Als alles goed gaat zoals verwacht gaan we gewoon weer opnieuw tellen en klussen en moeten het een maandje of 3 aankijken!! Mag evt ovulatie testen gaan gebruiken.

Als we daar niet wijzer van zijn geworden is hoogst waarschijnlijk de volgende stap CLOMID maar mijn huisarts vertelde ons dat je dan naar het ziekenhuis moet(wat ik in dat stuk had geschreven over meerling zeg maar)
Nou meid jullie ook veel succes en ik hoop je snel weer te spreken!!!

Groetjes Moppie

Terug
Bovenaan