Naar Huisarts? Onderzoeken? Wie geeft mij raad

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Helaas ik ben weer ongesteld geworden. Of dat wil zeggen de bruine afscheiding is er weer volop dus verwacht ik komende dagen de rode duivels.

Ik heb nu een afspraak gemaakt met de huisarts. We zijn sinds februari gestopt en ben nu twee maanden aan het temperaturen.
Maandagochtend om 8.00 zijn we de eerste.
Eigenlijk wil ik graag een doorverwijzing zodat er onderzocht kan worden of er bij één van ons iets niet klopt. Zou het graag uitgesloten hebben, zodat er meer zekerheid (of niet) ontstaat.

Mijn vraag:
Wat kan ik verwachten bij de huisarts? Kan ik vragen voor de onderzoeken?
Hoe verloopt zo'n gesprek?

Hoop dat jullie mij kunnen helpen zodat ik goed voorbereid bij de huisarts kom.

Alvast bedankt,

Juffy (27), ronde (nog) 10, 1e kindje

Hallo Juffy,

Ik ken dat! Balen he! mijn vriend en ik gaan as vrijdag naar de huisarts met precies dezelfde reden als jij!!! Wat toevallig.
Nu kan ik je nog niets vertellen, maar na het bezoek zal ik wel even reageren!
Hou vol!

Groet Marieke

Hoi. Fijn dat je al zo snel terecht kan. Huisartsen zijn allemaal verschillend. Zij denken ook allemaal verschillend over zwanger raken heb ik ervaren van de verhalen om mij heen. Mijn huisarts vond een jaar proberen weinig en wilde bij uitzondering dan wel alvast het zaad van mijn man onderzoeken en als dat goed was moesten we het maar nog een jaar proberen. Maar de meeste huisartsen vinden een jaar proberen genoeg.

Meestal zal de huisarts eerst het zaad van je man laten onderzoeken en sommige huisartsen willen ook dat jezelf bloed laat prikken om te kijken of je ook een eisprong hebt. Dat je al een temperatuurcurve hebt is mooi.  Indien je altijd ongesteld wordt is dat vaak ook al een goed teken.
Indien alles goed is zeggen ze vaak dat je het nog even moet proberen( tijd afh. van huisarts). Indien iets niet goed is dan herhalen ze soms het onderzoek of sturen je gelijk door naar een gyn. Soms sturen ze je ook als alles goed is gelijk door naar de gyn.Hierin kan je uiteindelijk wel zelf het tempo bepalen. Vind je het te snel gaan dan moet je dat aangeven.

Maar nogmaals elke huisarts is weer anders. Succes met de afspraak en hopelijk is alles goed en ben je snel zwanger.

Groet
p.s. iets wat je zo graag wil en je hebt er zelf eigenlijk weinig invloed op is frustrerend en elke maand wachten duurt dan heel erg lang.

hallo allemaal

Ik Karin ben gister voor het eerst naar de gyn. geweest in de Radboud in nijmegen.
Ze hebben mijn vriend nageken  en mij.30-12 bloedprikken en mijn vriend moet 2-01 weer sperma inleveren.Bij de huisarts ook al gedaan.
De temp.curve is niet betrouwbaar genoeg.Ov-testen zijn betrouwbaarder.
10-01 1e echo en dan volgt de rest.

Jij zegt vava februari bezig te zijn dat is echt te kort.Als in het zieknehuis niks uitkomt.Dan wordt je op de baan geschoven totdat je aan 2 jaar zit.

Ik ben al vanaf juli 2004 bezig en in oktober 2005 voor het eerst naar de huisarts geweest.Tot nu toe was alles goed.Mijn cyclus ook.Heb altijd op de 13e dag eisprong.

groetjes Karin

Ben ik wat dat betrefd toch blij om in Belgie te wonen!  Overal kunnen dokters je aan het lijntje houden natuurlijk. Maar ik ben laatst eens naar de gyn geweest, die kan je hier gewoon bellen voor een afspraak  en ernaartoe zonder doorverwijzing. Superhandig! En bevalt de één je niet dan ga je gewoon naar een ander.
Veel succes  en laat niet over je heen lopen. Ik vind het belachelijk dat sommige dokters 1 jaar te kort vinden en dat je dan zelfs 2 jaar aan het proberen bent. Voor die medische molen opgestart is...
Groetjes, Esther

Esther,
Op zich is het niet heel raar hoor een jaar te wachten. Je moet het ook de tijd gunnen. 90 % van de vrouwen raakt het eerste jaar in verwachting en van de overige 10 % raakt 50 % in het tweede jaar zwanger. Indien alles op zich in orde is is het dus niet verkeerd om wat langer te wachten. Het is toch het prettigst als je spontaan zwanger raakt. Maar dit is mijn mening. Ik kan me ook heel goed voorstellen dat mensen na een jaar of al sneller naar de huisarts gaan. Het is iets wat je heel graag wil.

Terug
Bovenaan