naar osteopaat geweest!!

A

Anoniem

Guest
hallo iedereen,

ik wil even mijn verhaal kwijt. naar aanleiding van het onderwerp kiss syndroom heb ik naar een osteopaat gebeld. djaimy had idd bijna alle verschijnselen ervan. hij is morgen 7 weken en in het begin huilde hij overdag erg veel. dus nu inmiddels sinds een week met rust en regelmaat begonnen wat al een heel stuk scheelt en meneer ligt nu sinds donderdag ingebakerd en slapen gaat ook beter. alleen wordt hij van het minste geluidje wel wakker als hij net 2 a 3 uur op bed ligt. en hij blijft hard huilen als ik hem aan het verschonen ben en truitje aan doen vind hij echt niet prettig. dus naar de osteopaat.
nu had hij dan geen last van dat kiss syndroom maar van het schedelbot van zijn achterhoofd en het bot waar je kaak lijn langs loopt dat staat te strak en daardoor kan hij niet op zijn achterhoofd liggen, en ze zei dat hij verder wel wat gespannen was en toen vroeg ze of ik tijdens mijn zwangerschap iets heftigs mee had gemaakt. ja ik had toen ik 12 weken zwanger was een autoongeluk gehad ben achterop vrachtwagen gereden. nou zegt ze dat is dat dan niet lichamelijk heeft hij er last van maar hij heeft het wel meegekregen en zeker ook de stress erna die ik had of alles wel goed zat. ( wilde in het zh niet gelijk een echo maken heb ik gehad na aandringen bij huisarts 2 weken later). maar gelukkig is het met een paar behandelingen wel te verhelpen.
gisteravond heeft hij eidelijk weer goed geslapen totdat mama kwam kijken hij had de laatste fles gehad on half 9 en ik schrok om 2 uur wakker en meneer lag heerlijk te slapen maar werd toch weer wakker van mij stoms stom. maar daarna heeft hij tot 7 uur vanmorgen geslapen.

mijn moeder zei wel tegen mij dat ik niet zo veel lezen enzo. maar mijn gevoel zei allemaal dat er iets niet klopte ( heb lang gedacht dat hij autistisch was omdat hijj erg goed reageerde op regelmaat en hij lachte nog niet en lees dat veel kinderen dat al wel doen op die leeftijd) maar dat is het niet hij zit gewoon niet lekker in zijn velletje maar vanmorgen kreeg ik dan zowaar de 1e big smile van hem zo blij dat de 1e behandeling al zo goed heeft geholpen

nu dit was mijn verhaal is wel wat langer geworden maarja

en voor alle moeders gefeliciteerd met jullie kindjes en luister niet teveel naar anderen maar volg je gevoel die is meestal goed!!

groetjes angela en   djaimy (1/7/2007)
www.babyfroggy.toddler.nl

Hoi,

Ben 2wkn geleden ook voor het eerst naar de ostheopaat geweest. Ons dochtertje huilde erg veel (zo ineens vanaf dat ze 3wkn was). Kon hier niet meer tegen, je weet niet meer wat je dan moet doen en als ze van bijv.11.00 tot 's nachts 01.00 huilt wordt je na een paar dagen echt gek zeg maar. Uiteindelijk na via via goede berichten over de ostheopaat te hebben gehoord, een afspraak gemaakt. En wat blijkt, ook een bot (een stukje/schijfje van de schedel ) a/d achterkant van haar hoofdje was verdraaid en haar nekwerveltjes zaten vast. Na die sessie heb ik een ander kind gekregen!! Niet meer huilen (wel het gewone huilen, bij honger etc.) en nu is het zo: ze slaapt of ze is wakker en ligt te kraaien en te grabbelen in de lucht, lacht etc. eerst was het: ze slaapt of ze is wakker en huilt. Ben ontzettend blij dat ik ben geweest. Gisteren voor de 2e x geweest en ga over 4wkn als het goed is voor de laatste keer daar naartoe met haar. Ze had ook een voorkeurshouding naar links en dat wil hij nog even extra in de gaten houden (ook dat verdraaide stukje schedel). Dit schijnt te komen doordat ze erg lang in het geboortekanaal heeft gezeten tijdens de bevalling, ze zat klem ivm dat mijn blaas er tegenaandrukte (zat vol) en heb toen ruim 1 1/2 uur zitten persen. Veel mensen vroegen ook of ze met de vacuumpomp was gehaald, wat gelukkig niet het geval was, doordat haar hoofdje ook wat puntig was. Stom he, dat niemand zoiets weet, bij dokter, kinderarts ziekenhuis, consultatieburo niemand wist dit of heeft hierop gelet! Ben blij dat het nu zo super gaat.
groetjes,
xx Roos xx

PS
Heb ook altijd al gezegd dat er iets met mijn dochtertje was wat niet goed was en idd mijn moeder zei ook dat ze niets had en dat ik  niet te veel moest  lezen op internet  etc, ze ontkende zelfs dat  ons dochtertje  een huilbaby was. Luister vooral naar je moedergevoel, dat klopt (vaak) toch echt wel hoor!

hallo,

ik heb ovelgad. mijn mannetje wilde overdag niet slapen. de hele dag op de arm en anders was het huilen. ik ben naar een chiropracter geweest en het bleek dat zijn hele nek vastzat. 5 behandelingen gehad en heb een heel ander mannetje, heel tervreden, ontspannen, vrolijk, maar vooral pijnloos. ik had ook het idee dat er iets mis was, maar iedreen, ach het moet nog wennen, zal je dat wel doen, etc, etc, etc. gelukkig heb ik naar mezelf geluisterd en ben er zo ontzettend blij mee. maar weten jullie trouwens het verschil tussen een osteopaat en chiropracter? ik zat te twijfelen de een of de ander, heb chiropracter gekozeen waarom weet ik niet, maakt ook niet uit...het is verholpen.

Terug
Bovenaan