Naar school..

Ok, het duurt dan nog wel een klein jaartje, maar dan gaat onze 'oudste' zoon dan toch echt naar school.
Ik ben benieuwd hoe jullie de beslissing maken welke school het wordt, waar let je op, wat vind je belangrijk.

Gr Claudia

Haha, hier in Achtmaal heb je maar één school.
Dat maakt de keuze wel makkelijk dus.
Gelukkig is het een leuk, klein en gemoedelijk schooltje. M'n dochter heeft het er in iedergeval heel erg naar d'r zin. Denk dat Finn het er ook geweldig vindt.
Succes met je keuze!

Liefs, Tessie

Thomas staat al vanaf februari ingeschreven op zijn "nieuwe" school. Toen waren hier in de omgeving alle open dagen en konden we ons goed orienteren. Eigenlijk wisten we al welke school we wilden, maar het gevoel moest goed zijn erbij van onze kant. Thomas gaat naar de hervormde school hier in het dorp, sluit het beste aan bij de gereformeerde achtergrond van Gj en mijn achtergrond met "niks". We werden leuk ontvangen in de gymzaal van de kleuters waar een mini klasje was nagemaakt, thomas voelde zich er toen al thuis. Elk ouderpaar kreeg een eigen leerkracht mee voor een rondleiding door de school voor informatie en vragen. Ook kreeg elk ouderpaar een gesprek bij de directeur. ( zo raar om daar als mama te zitten...) Wij hadden weinig vragen, we weten immers niet wat voor kind we dan op school hebben, maar ze hadden wel antwoorden op onze vragen als: wat doen jullie met hoog begaafdheid of kindjes die achterblijven?
Ik denk dat 't belangrijkste is dat je je gevoel volgt. Hebben ze nog orientatie dagen bijvoorbeeld? ( even de scholen bellen voor info anders).

Liefs, Marieke

Thomas staat al vanaf februari ingeschreven op zijn "nieuwe" school. Toen waren hier in de omgeving alle open dagen en konden we ons goed orienteren. Eigenlijk wisten we al welke school we wilden, maar het gevoel moest goed zijn erbij van onze kant. Thomas gaat naar de hervormde school hier in het dorp, sluit het beste aan bij de gereformeerde achtergrond van Gj en mijn achtergrond met "niks". We werden leuk ontvangen in de gymzaal van de kleuters waar een mini klasje was nagemaakt, thomas voelde zich er toen al thuis. Elk ouderpaar kreeg een eigen leerkracht mee voor een rondleiding door de school voor informatie en vragen. Ook kreeg elk ouderpaar een gesprek bij de directeur. ( zo raar om daar als mama te zitten...) Wij hadden weinig vragen, we weten immers niet wat voor kind we dan op school hebben, maar ze hadden wel antwoorden op onze vragen als: wat doen jullie met hoog begaafdheid of kindjes die achterblijven?
Ik denk dat 't belangrijkste is dat je je gevoel volgt. Hebben ze nog orientatie dagen bijvoorbeeld? ( even de scholen bellen voor info anders).

Liefs, Marieke

Hier is het gekkenhuis met scholen; je schrijft je in, voor de wachtlijst, met het geboortekaartje. Wij hebben twee scholen op het oog waarvan we van de ene vorige week al een brief ontvingen dat de kans klein is dat Stijn er een plek krijgt, of we op zoek willen gaan naar een alternatief. Gelukkig hadden we op twee scholen gemikt...
Wij vonden het belangrijk dat de resultaten goed zijn (is een Internetsite voor) en verder zijn we maar uitgegaan op wat kennissen zeggen die er al kinderen op hebben. Want hoe weet je nou waar je pasgeboren baby over VIER jaar op z'n plek zit.
En idd naar toe gaan voor een rondleiding om de sfeer te proeven. Succes met jullie keuze!

Ons Sophietje gaat naar de school waar Gijs ook op zit. Bij Gijs hebben we destijds gekeken naar 'in de buurt', naar sfeer en het gevoel erbij, en naar de resultaten van de school.

En we hebben er nog steeds een goed gevoel bij, gelukkig. Hier gelukkig geen wachtlijsten (wat erg lijkt me dat Steph, als je gewoon geen keuze hebt...) en Sophie is inmiddels zoveel op school te vinden (met overblijven, met lezen en met brengen en halen), die loopt daar na de zomervakantie volgens mij zó naar binnen om te beginnen (en dat gaat deze mama nog best moeilijk vinden, slik)

Groetjes
Susan

Hier ook erg simpel; één school op het eiland.
En ook Meike is er kind aan huis haha niet zo vreemd als ik er zelf ook vier hele dag ben.

Hoewel Meike een groot "aaaaahhh-gehalte" heeft bij mijn collega's en collega-ouders zie ik Meike ook zo beginnen na de zomer. haar frustratie zal echt zijn dat ze niet zelf bij de wc kan enz. Dus ik hoop óf dat ze heel hard groeit óf dat juf nog even naar ikea gaat voor opstapkrukjes, kan ze wel overal bij..

Maar ik kan mij nog niet voorstellen dat ze gaat. Ik geloof best dat ze aankan maar tis nog zo'n kontkrummel...
slik

Liefs Renske

Linde gaat gezellig naar dezelfde school als Roos.
Daar komt ze bijna dagelijks en ze wil heel graag ook al naar de grote school.
Toen we een keus moesten maken voor Roos vond ik het vooral belangrijk dat de school in de buurt was, we moeten een stukje fietsen en dan natuurlijk het liefst zo veilig mogelijk.
We hadden ook de voorkeur voor een openbare school en daar is er hier maar een van, en dat was een van de twee scholen waar wij wel iets in zagen.
Dus dat samen met ons gevoel hebben we voor die school gekozen.
En we vinden het na ruim 2 jaar nog steeds een geweldige school.
Het zal wel even wennen zijn volgend jaar, gelukkig duurt dat nog even......

groetjes Daniëlle

Terug
Bovenaan