naar zwembad met kleine

Hoi, ik heb een dochtertje van 5 weken oud. Nu lijkt het me erg leuk om met haar naar het zwembad te gaan maar ik vraag me af of ze daar niet te klein voor is....
En zijn er speciale babymatjes ofzo waar je haar op kan leggen en haar wel goed kan beethouden??

liefs Suus
 
Hoi,

Ik zou even wachten tot ze een maand of drie, vier is.
Vijf weken is erg vroeg. Ik ben begonnen met babyzwemmen toen mijn dochter 5 maanden was en dat ging erg goed. Ik merkte bij kleinere babytjes dat die het toch vaak nog niets vonden. Toch te koud en te druk denk ik.

Groetjes,
Linda
 
Hoi Suus,
Mijn dochtertje is ruim 5,5 maandjes oud en wij hebben ook nog niet gezwommen. Gaan er wel binnen nu en 1 maand mee beginnen. Ik heb laatst op het CB gevraagd vanaf hoeveel weken je mag gaan zwemmen met je kleintje en kreeg als antwoord, na de eerste prikken. MAAR zei de arts: hou er wel rekening mee dat je kindje wel sneller verkouden/ziek wordt na het zwemmen want er heersen veel bacterien in het zwembad, maar dat hoeft natuurlijk niet.
Veel plezier als je gaat zwemmen met je kleintje.
Groetjes,
Floor
 
Hoi,

Wachten tot 5  of 6 maanden is best lang maar 5 weken is wel erg klein.  Als je kindje een maand of 3 is kan je best babyzwemmen.  Het babyzwemmen is maar ongeveer een kwartiertje. (langer wordt je kindje vaak te koud) Je mag wel iets langer blijven.  Vaak is het water wat warmer dan normaal en anders hebben ze vaak na het zwemmen een klein badje met warm water staan waarin je kindje weer kan opwarmen.De douches zijn overigens in een zwembad ook warm.  

Je moet je kindje gewoon zelf vasthouden tijdens het zwemmen.  
Vaak zijn er tafels met aankleedkussens om je kindje op om te kleden.

Lotte (nu 18 maanden) was echt dol op zwemmen. Helaas kan ik nu niet omdat m'n been is gebroken maar zodra ik weer kan lopen gaan we weer.

De kleinste zwemluiers doen het ook prima bij kindjes van een maand of 3.

Heel veel plezier met zwemmen!!

groetjes
Desi
 
Hallo,

Het leek mij ook zo heerlijk om met mijn kindje te gaan zwemmen. Vooral omdat ze zo geniet van het in bad gaan. Ze was 8 weken toen ik met haar ben gaan zwemmen bij "De Oerbron". Zij hebben speciale "cursus ochtenden" waar je met je pasgeboren kindje "zwemles" krijgt in een bevalbad. Geen gloor dus en lekker warm water (37 graden)!
Ik vond het helemaal super. Ook weet ik nu hoe ik haar het beste vast kan houden als ik met haar ga zwemmen.
Ik was wel even verrast door het feit dat het bij hen thuis in de huiskamer gebeurde, maar laat je hierdoor zeker niet afschrikken!
Kijk voor meer info op: www.oerbron.nl

Ook vertelden zij dat voor zo'n klein kindje het zwemwater toch zeker wel zo'n 30 graden moet zijn en dat ze dan ongeveer 15 min. het water in kunnen. Ze worden blauw om de lippen als het tijd wordt om eruit te gaan!

Succes allemaal!
 
Bij mijn weten mag babyzwemmen vaak pas vanaf 6 weken. Maar dat is inderdaad erg klein. Het is leuker als ze het hoofdje goed kunnen optillen en zo.
Ik heb het een poosje met me nichtje gedaan en ik ben van plan in januari het ook met mijn kleine meid dan ruim 4 maanden te gaan doen. Eerder zou ik er nog niet mee beginnen omdat de chloorlucht ook weer slecht is voor de longetjes.
Silke vond het altijd hartstikke leuk.
Zwemluiers hoefde trouwens in het zwembad waar wij zwommen niet.
Dit omdat kleie kinderen eigelijk zelden in water plassen of poepen.
Silke heeft het inderdaad ook misschien een keer of 10 gedaan terwijl we toch 3 jaar lng bijna wekelijks gingen zwemmen.

Leuk probeer een paar keer iemand te ritselen om mee te gaan.
Kan hij of zij foto's nemen.
 
Terug
Bovenaan