naast de bv ook flesvoeding

A

Anoniem

Guest
hoi,

heb even een vraagje, ik heb sinds gister besloten om naast mijn bv ook 2x per dag 1x smiddags en 1x savonds flesvoeding te geven, wie doet dit nog meer?

layla is nu 4,5 week maar vroeg sinds zaterdag om de 1,5 a 2 uur om eten, alleen maar huilen en als ze aan de borst zat echt drinken joh niet normaal.
sinds gister doe ik dit nu en het gaat voorals nog goed ben benieuwd dus.
zag het eerst een beetje als falen omdat ik gewoon bv wilde geven maar ja als zij alleen blijft huilen en niet goed eet vind ik dit beter,, toch?

gr
pit

Misschien zijn het regeldagen? Die komen na 10 dagen, drie weken, en zes weken voor. Maar ook als je het bijvoorbeeld heel erg druk hebt gehad. Mijn dochtertje heeft af en toe ook van die dagen dat ze ontzettend moeilijk doet met drinken, en zelfs ieder uur voor een voeding komt. Na een paar dagen is dat over en gaat ze weer gewoon drinken.

Mijn ervaring bij mijn oudste is, dat als je eenmaal een flesje gaat geven, je productie helemaal achteruit holt.

Is het misschien een idee om je produktie dmv kolven weer omhoog te krijgen? Het is even een paar dagen flink afzien met weinig tijd voor andere dingen dan alleen het voeden, maar dat is het wel waard toch?

En als je het toch niet ziet zitten is een flesje toch ook prima.

Hoi Pit,

doe je het ernaast of in plaats van?
Ik geef in plaats van borstvoeding ook 's middags en 's avonds een flesvoeding. Ik weet dat ons ventje genoeg binnen krijgt, want hij groeit goed, maar soms als hij zo vaak komt dan ga je daar toch aan twijfelen.
Het kan natuurlijk net zo goed weer een of andere regeldag zijn of hij heeft last van zijn sprongetje (die hebben ze in de vijfde week, dus daar zit jij nu misschien wel midden in).
Maar ik heb het gedaan omdat ik nu zeker weet wat hij op dat moment binnen krijgt, wat mij een hoop rust geeft en mijn lichaam heeft ook even een moment van rust.
Ik wilde graag borstvoeding geven, tot het moment dat ik weer aan het werk ga, maar het kost soms zoveel energie dat het wel fijn is om af en toe de fles te kunnen geven.
Door de hormonen heb ik ook af en toe wel het gevoel dat ik faal, maar als ik dan weer even realistisch kan kijken, dan is niets zo belangrijk als dat je zelf ook goed in je vel zit en in mijn geval is dat ik even rust heb, lichamelijk en in mijn hoofd (dat ik even niet hoef te twijfelen of hij wel genoeg heeft gedronken).

Groetjes Elise

ik heb ook een paar dagen gehad dat hij iedere 2 of 2,5 uur wilde drinken.
Ik heb daar toen maar gewoon aan toegegeven. En nu drinkt hij weer normaal. En soms laat hij er al meer dan 3 uur tussenzitten. (hij is nu bijna 6 weken)

Je hebt kans dat het moeilijker word juist omdat je een flesje bij gaat geven. Ik hoop dat je het misschien nog een kans wil geven en even toegeeft aan het vele drinken.
Het boek oei ik groei geeft daar ook wel uitleg over.

Hoi Pit,

Ik geef naast bv ook fv of eigenlijk geef ik naast fv ook bv. Ik begon weer vol goede moed aan het geven van bv maar helaas ging dat niet helemaal zoals ik had gehoopt dus ben ik al vrij snel gaan bijvoeden met de fles en eigenlijk bevalt dat prima, je hebt toch iets meer vrijheid en weet hoeveel ze   binnen krijgen. 's Nachts geef ik meestal bv omdat dat dan wel handig is ik heb geen idee of er veel uit komt maar daar hoef ik dan ook minder bang voor te zijn omdat ze toch wel voldoende fv krijgt maar ze krijgt in ieder geval nog wel wat moedermelk binnen. Bij mijn andere dochter heb ik het ook zo gedaan en die is nog nooit ziek geweest (op een verkoudheidje na) dus dat beetje  antistoffen via de moedermelk werken goed.
Je moet vooral doen waar je je prettig bij voelt en bij mij voelde het in het begin ook als falen na het stoppen met de volledige bv maar door fv  heb je  ieder geval wel een gelukkige baby  die geen honger heeft  en dat is toch het belangrijkste.
Maar ik ben toch stiekem altijd nog wel een beetje jaloers op mensen bij wie het wel lukt om volledige bv te geven.

Succes en een groet van Martiene  

Hoi,

ik geef ook borstvoeding, maar heb ook een keer
een flesje gegeven omdat milan bleef huilen...
had hem al gevoed, ik wist het ook niet meer...
schone luier,   niet moe ...  hij dronk het flesje goed.
achteraf denk ik dat het echt zo`n regeldag was...
want elke week kun je je kind wegen op het bureau.
ik ga dat om de 2 weken doen.
vorige week was ie 4170 gram bij geboorte 3140 gram.
dus gaat goed, we geven hem geen flesje meer extra,  alleen als we een avondje
weg gaan dan krijgt ie flesvoeding.
en dat gaat ook goed.
als ik over 6 weken weer ga werken weet ik nog niet hoe ik het ga doen?
of 2 keer kolven op werk of flesje geven,
hoe gaat dit bij jouw, jullie??
als je fles geeft, tussendoor, hoef je dan niet te kolven?
ik ben afgelopen zaterdag nacht wezen stappen maar toen stonden
mijn borsten wel op klappen zeg maar!! heb wel gekolfd tussen door maar
was wel blij dat milan weer bij mij dronk smiddags!
is dan toch wel het fijnst!
ik heb een handkolf, omdat ik nog niet weet wat ik ga doen , ivm werken.
hoe kolven jullie??

inmiddels een heel verhaal... ben beniewd hoe jullie het doen.

Groetjes Bianca

hoi,

ik ben inmiddels misschien erg laf, gestopt met de bv, sinds zondag, het ging gewoon echt niet meer, ik gaf eerst volledig bv, daarna dus de borst en 2 x de fles,
maar telkens na een borstvoeding een drama, huilen echt niet normaal en na uur weer willen eten, ze ging echt zoeken met haar mondje en zat zo op haar handje te sabbelen gewoon zielig,
ik ging toen kolven en mijn melk was dus gewoon doorzichtig, ik dacht ach, maar de volgende dag weer, aan me moeder laten zien, en die zei, dit is niet goed hoor, is bijna water, en dit terwijl ik goed eet en drink,

ik ben dus sinds zondag volledig aan de fles, vind het ergens wel heel jammer vond het zo lekker intiem zo saampies, maar ja, ik vind het belangrijker dat ze goed kan eten,

ben vandaag ook op cb geweest en alles was goed, ze groeit goed, weegt ook goed weegt alweer 4 kilo en 2 ons, wat gaat het hard he?

wat ik trouwens een heel handige kolf vind is de mini electric van meleda, hij maakt wel een herrie maar doet heel goed, en je kan hem ook meenemen je kan er ook batterijen in stoppen, handig als je een avondje weg wil.
ik bewaar hem gewoon, voor als we ooit een 2de kindje mogen krijgen, over een paar jaar pas hoor ,eerst lekker genieten van Layla.

doeg
groetjes
pittie

Terug
Bovenaan