Naast Gonal f en Ovitrelle ook LH prikken?

<p>Hoi, </p><p>Wie moet er naast het gebruik ban Gonal f en Ovitrelle ook bloedprikken voor de LH waarde, om de ovulatie te volgen?  </p><p>Misschien kunnen jullie mij helpen begrijpen hoe het werkt met follikelmetingen en LH waarde meten en wat leidend is? Ik denk dat het aan mij ligt dat ik de arts niet begrijp als het gaat om wat het idee erachter is. Ik dacht namelijk dat de grootte van de eiblaasjes leidend is en dat de Ovitrelle voor de eisprong zorgt. Maar toch willen ze liever bloedprikken dan een 3e meting doen morgen, na vandaag een follikel van 17en 16mm gemeten te hebben.. maar misschien ben ik gewoon ongeduldig..</p>

Hoi,
Ik zit in ronde 1 Gonal F, en ik moet elke ma-wo-vr bloedprikken. Ik krijg pas een echo als de oestrogeenwaarde boven de 400 is. Dit is nu 217. Ik heb Pregnyl klaarliggen, maar zover zijn we dus nog niet ;)

Ik heb lang in een IUI traject gezeten met Gonal-f en Pregnyl. Bij mij werd nooit bloed geprikt voor LH. Ik kreeg een aantal follikelmetingen vanaf ongeveer dag 8 in de cyclus en op basis daarvan moest ik bij een bepaalde grootte van 1 of meerdere follikels (max 3) de Pregnyl zetten voor de eisprong. Ongeveer 40 uur daarna kreeg ik dan de IUI behandeling.

Terug
Bovenaan