Naast het potje piesen

Mijn oudtse zoontje van krap 2 jaar had gisteren zijn allereerste "zindelijkheidservaring".  Behalve dat we een potje hebben gekocht, dat al maanden in zijn kamer staat "om te wennen" aan de aanwezigheid van het ding, zijn we  er nog helemaal niet mee bezig (omdat het CB had gezegd dat ze pas vanaf 2 jaar de kringspieren kunnen bedwingen en dat jongens daar later in zijn dan meisjes), maar gisteren gaf Twan voor het eerst zomaar aan, dat hij wilde plassen.

Ineens riep hij "Plas! Plas!" en wilde zijn luier uitdoen. Daarna rende hij naar de badkamer, waar mijn man hem probeerde op het potje te zetten. Maar dat wilde hij niet. Op de w.c. wilde hij ook niet (we hebben nog geen w.c.-verkleiner, maar die ga ik dus wel gauw aanschaffen na deze ervaring).

Hij wilde wel naast de w.c. staan en op de tegels plassen. We hebben het plassen zelf maar toegejuicht (toch fantastisch dat hij het zo aangeeft en het weet op te houden, totdat hij op een voor hem geschikte plek staat!!!).

Maar wat als hij nu altijd letterlijk naast de pot wil piesen? Hebben jullie dit probleem ook wel eens gehad? Hoe maak je het potje en de w.c. aantrekkelijker? Die w.c.-vergroter gaat er in ieder geval gauw komen, maar hebben jullie nog meer tips?

Greetz van Ingrid.
 
Hahaha.......ik denk dat Twan het fijner vindt als je een wc-VERKLEINER voor 'm gaat kopen!! Haha! Ik heb geen wereldtip voor je, moest alleen lachen om je typfout.
Houdt Twan van stickers??? Laat hem steeds een sticker plakken als ie op de wc of het het potje heeft geplast. Na 10 stickers beloof je hem bijv.een kadootje....
Bij Thijs (3 1/2) heeft dat goed gewerkt bij het plassen. Poepen doet ie alleen nog in zijn luier...hoeveel stickers ik hem ook beloof...
Suc6 met je kleine manneke Pis......
 
hoi .
wij hebben ook net een wc verkleiner gekocht met een trapje er aan een heel handig en leuk ding veel vrolijke kleuren. wij hebben hem via internet besteld mijn zoontje vnd hem geweldig

groetjes
 
Bedankt voor jullie tips..... Enne, ik zal inderdaad maar een wc-verkleiner ipv een wc-vergroter kopen. Grappig, mijn typfout was me nog niet opgevallen. Gelukkig maar dat er waarschijnlijk geen wc-vergroters bestaan.......... (of toch...?)
 
Terug
Bovenaan